پیشنهاد اخذ مالیات از صادرات مصالح ساختمانی

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس کمیسیون عمران مجلس: 20 هزار میلیارد تومان از محل صادرات مصالح ساختمانی به سمت طرح های عمرانی سوق پیدا می نماید.

پیشنهاد اخذ مالیات از صادرات مصالح ساختمانی

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، محمدرضا رضایی کوچی گفت: متاسفانه علی رغم پیگیری های مستمر این کمیسیون تا به امروز اتفاق خاصی در جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت مصالح ساختمانی نیفتاده است.

وی با اشاره به موضع جدی کمیسیون عمران مجلس در برابر این افزایش بی رویه توضیح داد: به همین منظور هفته آینده وزیر صمت برای ارائه گزارش دلایل این امر و نیز آنالیز راه چاره های مناسب برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت مصالح ساختمانی به این کمیسیون فراخوانده شده است.

اقای رضایی با اشاره به اینکه فراوری بعضی مصاح ساختمانی در کشور مازاد بر مصرف داخلی است اضافه نمود: با توجه به این امر باید قیمت آن برای مصرف کننده داخلی واقعی و متعادل باشد که متاسفانه اینگونه نیست و اثرات بسیار سوئی بر قیمت مسکن گذاشته است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر راهنمایی نقدینگی به سمت طرح های عمرانی، گفت: پیشنهاد ما مالیات بر صادرات مصالح ساختمانی است و به همین منظور با توافقی که با وزارت صمت انجام شده است سال اینده 20 هزار میلیارد تومان از محل صادرات مصالح تامین و به سمت طرح های عمرانی سوق پیدا خواهد نمود.

وی همچنین در مورد شرایط تکمیل طرح های عمرانی در کشور و موضع مجلس در این باره تاکید نمود: متاسفانه در لایحه بودجه سال اینده کل کشور اعتبارات پیش بینی شده برای طرح های عمرانی کفایت نمی کند و به همین منظور ما پیشنهاد هایی را در صحن علنی در این زمینه ارائه خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، رضایی کوچی اضافه نمود: استفاده از بخش خصوصی و مشارکت عمومی می تواند به تکمیل حدود 700 هزار میلیارد تومان طرح نیمه تمام در کشور یاری کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 804

به "پیشنهاد اخذ مالیات از صادرات مصالح ساختمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد اخذ مالیات از صادرات مصالح ساختمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید