چطور نیروی کار را در Low Season مدیریت کنیم؟

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، آیا همواره تصمیمات سخت در High Season گرفته می گردد و آیا درآمد یک آژانس مسافرتی در دوره رونق بازار و در فصلهای شلوغی تامین می گردد؟ برنامه هایی که مدیر یک شرکت خدمات مسافرتی پیاده می نماید تا به پیروزیت دست پیدا کند، باید در طول کل سال انجام شوند و شاید برای یک مدیر پیروز، عبارت Low Season مفهوم متفاوتی نسبت به سایرین داشته باشد؛ انجام کار بیشتر، یا انجام برنامه های جدیدتر! ضروری است که در دوره های زمانی کم فروش مقدمات و برنامه هایی پیاده شوند تا شرکت بهترین عملکرد را در دوره پرفروش داشته باشد. بنابراین High Season به معنی دوره پرفروش خواهد بود و در مقابل Low Season به معنی دوره زمانی کم فروش؛ و هرگز نباید از عبارت Low Season مفهوم کم کاری را برداشت نمود.

چطور نیروی کار را در Low Season مدیریت کنیم؟

1. بلند مدت فکرکنید.

- درباره اینکه چطور هزینه های استخدام را کاهش دهید خلاقانه بیاندیشید؛ مانند شیوه های جدید انجام کار و سازماندهی مجدد نیروها

- به یاد داشته باشید که تعدیل نیرو در Low Season و استخدام مجدد در High Season، هزینه زیادی را به شما تحمیل می نماید.

- منابع خود را بر روی قسمت های کلیدی، مانند ارتقای قابلیت های مدیران میانی و خدمات مشتری متمرکز کنید.

- اعتبار و مسوولیت بلند مدت خود را همواره در ذهن داشته باشید و مانند یک کارفرمای منصف عمل کنید.

2. کارکنان را مشغول نگه دارید.

- کوشش های خود را 2 برابر کنید تا میزان کار و مشغولیت کارکنان را افزایش دهید یا همان را حفظ کنید.

- انتظارات را مدیریت کنید و برای کارکنان جهتی روشن و معین را معین کنید.

- خلاق باشید و برای انگیزش کارمندان شیوه هایی را که اقتصادی نیستند پیدا کنید؛ مانند برنامه های تقدیر از کارکنان و اهدا جوایز.

3. ظرفیت، قابلیت و استعداد مدیران خود را تقویت کنید.

- از مدیران خود حمایت کنید تا در تغییرات سخت بتوانند بهتر عمل نمایند.

- فاصله مدیران میانی را با کارمندان کوتاه کنید تا بتوانند بیشتر و مستقیما با تیم خود صحبت نمایند. ارتباطات چهره به چهره، بهترین راه است.

- نقش حیاتی که مدیران میانی در هر جنبه از ارتباطات کاری بازی می نمایند، تشخیص داده و مطمئن شوید که آنها برای مهارت های مدیریتی آموزش مناسب دیده باشند.

- مدیران میانی از سوی مدیر ارشد و همینطور منابع انسانی به حمایت و رهبری احتیاج دارند و باید به نحوی مجهز شوند که بتوانند موقعیت های سخت را مدیریت نمایند و اجازه ندهند که موقعیت های خوب از بین بروند.

4. از سلامتی و تندرستی کارکنان پشتیبانی کنید.

- باید ابتدا در Low Season فشار روانی را که در دوره

High Season ممکن است بوجود آید تشخیص داده و تا حد امکان آن را پیش گیری کنید و از بابت سلامتی شغلی و پشتیبانی نیروی کار مطمئن شوید تا از استرس کاری جلوگیری نموده باشید.

- تا جایی که امکان دارد، فرصت هایی را فراهم کنید که کارمندانتان در کار خود انعطاف بیشتری داشته باشند و بین کار و زندگی شخصی خودشان تعادل به وجود بیاورند.

- حتما مکانیزم هایی داشته باشید تا در صورت ایجاد استرس در محل کار و تعارض های بالقوه در همان مرحله اول آن را برطرف کنید.

- اگر در سازمان خود تعدیل نیرو داشتید، اثرات منفی بالقوه ناشی از سندروم بازمانده را بشناسید. زمانی که تصمیم می گیرید در Low Season تعدیل نیرو داشته باشید، امکان دارد در ذهن سایر کارمندان اثری منفی داشته باشد که به خاطر احساس گناه نسبت به اخراج شدگان به وجود می آید و به آن سندروم بازمانده می گویند.

5. با نیروی کار خود و نمایندگان آنها مشورت کنید.

- حتما نمایندگانی را از طرف نیروی کار انتخاب کنید تا از آنها اطلاعات لازم را بگیرید و با آنها مشورت کنید.

- با آنها درباره راه های جلوگیری از تعدیل نیرو، عواقب ناشی از آن، زمان خالی کارکنان و پیشنهاد جدید برای طرح شیوه های جدید کاری مشورت کنید. باید با این دید مشورت کنید که در آخر به یک توافق برسید.

6. Low Season ، بهترین زمان برای ارتقای کارمندان

- در دوره کسادی بازار زمان فراغت کانترهای فروش از کار بیشتر خواهد بود. بهترین زمان برای برگزاری دوره های آموزشی در Low Season می باشد. آنها تمرکز خود را بر روی یادگیری نحوه صحیح برقراری ارتباط با مشتری و افزایش دانش کاری خود می گذارند.

- اگر احتیاج به چرخش شغلی در فضای کار را احساس می کنید، یا اینکه پتانسیل این را می بینید که بعضی از کارمندانتان ارتقا پیدا نمایند، مناسب ترین زمان،

Low Season است. زمانی که کارمند با آرامش بیشتری

می تواند ذهن خود را درگیر تغییرات کند.

- تقدیر از کارمندان و برگزاری دوره های تشویقی را باید به زمانی واگذار کنید که نیروی کارتان High Season را با موفقیت پشت سر گذاشته اند.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 80

به "چطور نیروی کار را در Low Season مدیریت کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور نیروی کار را در Low Season مدیریت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید