کشف مهره طلایی 1600 ساله به دست دختر 18 ساله، عکس

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، در جریان حفاری ها در پارک ملی EMEK TZURIM، واقع در اورشلیم، یک مهره طلایی با طرح های تزئینی پیدا شده است.

کشف مهره طلایی 1600 ساله به دست دختر 18 ساله، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، قدمت این مهره به 1600 سال پیش برمی شود و به گفت باستان شناسان متعلق به اواخر دوره رومی است که به وسیله یک زرگر خبره که توپ های کوچک طلا را به شکل یک حلقه به یکدیگر لحیم می نموده است، ساخته شده است.

این کشف به وسیله یک دختر داوطلب 18 ساله در هنگام غربال کردن خاک های بیرون آمده از محل کاوش انجام شده است.

جالب ترین جنبه مهره روش فراوری منحصر به فرد و پیچیده آن است. زرگر برای این کار باید درک خوبی از مواد و خواص آنها می داشته است تا با کنترل گرما توپ های کوچک را به یکدیگر لحیم کند و یک حلقه کوچک را به وجود آورد و فقط یک صنعتگر حرفه ای می توانسته است چنین مهره ای بسازد، که علت دیگری برای ارزش بالای این یافته است.

این تکنیک خاص جواهرسازی احتمالا حدود 4500 سال قبل از بین النهرین سرچشمه گرفته است؛ اما یافتن چنین مهره هایی یک کشف نادر به شمار میرود و قبلا فقط موارد معدودی شبیه به آن رخ داده است. یکی از اعضای تیم کاوش می گوید: حتی با تکنولوژی پیشرفته امروزی نیز ساخت چنین چیزی احتیاج به کار پیچیده ای دارد.

این مهره در یک ساختمان رومی واقع در یک جادۀ باستانی زیارتی پیدا شده است. این ساختمان حدود 25 متر طول دارد و به غیر از این مهره، جام های سفالی و موزاییک های نقاشی شده نیز در آن جا یافت شده است. محققان فکر می نمایند که این مهره مربوط به یک گردنبند یا دستبند بوده که به شخصی بسیار ثروتمند تعلق داشته است.

منبع: heritagedaily

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 اسفند 1401 بروزرسانی: 8 اسفند 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1511

به "کشف مهره طلایی 1600 ساله به دست دختر 18 ساله، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف مهره طلایی 1600 ساله به دست دختر 18 ساله، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید