گردشگری آبی موجب افزایش درآمد مردم می گردد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، استاندار گلستان درخصوص تفاهم نامه منعقده میان وزارت نیرو و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری گفت: شرکت آب منطقه ای و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در حال آماده کردن طرحی با عنوان گردشگری آبی هستند که اجرای آن علاوه بر افزایش درآمد مردم روستاها، موجب حضور گردشگران در استان و پررنگ شدن وجهه گردشگری آن می گردد.

گردشگری آبی موجب افزایش درآمد مردم می گردد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر هادی حق شناس یکشنبه اول تیر در اولین جلسه کارگروه مالی، اشتغال و سرمایه گذاری استان، اظهار کرد: در این طرح، حدود 90 آب بندان و سد موجود در استان در زمینه گردشگری و ورزش های آبی شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: گلستان یک استان گردشگری است اما هنوز از این ظرفیت به نسبت سایر استان ها استفاده نشده و امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی مناسب از این قابلیت سودآور در راستای اشتغال و درآمدزایی مردم استان بهره ببریم.

استاندار گستان درخصوص تعهد اشتغال استان گفت: در سال گذشته تعهد اشتغال استان 30 هزار شغل بود که در سال گذشته 27 هزار شغل ایجاد شد و تعهد اشتغال برای سال 99 نیز 33 هزار شغل است.

وی گفت: در سال گذشته یک هزار میلیارد تومان به اجرای طرح های کارورزی، اشتغال روستایی و ... اختصاص داده شد اما منابع سال جدید هنوز ابلاغ نشده است.

استاندار گلستان در خصوص تدوین سند جهش فراوری در استان، اضافه کرد: با توجه به نامگذاری سال جدید، دستگاه های اجرایی با موضوع سازمان برنامه و بودجه مکلفند طرح هایی که به توسعه زیرساخت های جهش فراوری یاری می نماید و تا خاتمه سال به اتمام می رسند را شناسایی و معرفی نمایند تا با استفاده از منابع دولتی و بانک ها آنها را به بهره برداری برسانیم.

  • گردشگری کشاورزی راه جدید کسب درآمد
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 390

به "گردشگری آبی موجب افزایش درآمد مردم می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری آبی موجب افزایش درآمد مردم می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید