افرادی که واکسیناسیون کامل دارند، کمتر به اُمیکرون مبتلا می شوند

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، خبرنگاران/خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به تاثیر واکسیناسیون کرونا در پیشگیری از ابتلا به سویه اُمیکرون گفت: از هر 17 بیمار بستری، تنها واکسیناسیون یک نفر کامل بوده است که این موضوع نوید خوبی است یعنی افرادی که واکسیناسیون کاملی دارند، کمتر دچار اُمیکرون می شوند.

افرادی که واکسیناسیون کامل دارند، کمتر به اُمیکرون مبتلا می شوند

دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: همچنان سویه اُمیکرون در جهان در حال یکه تازی است به گونه ای که این سویه در حال غالب شدن در بیش از 110 کشور است. البته آنالیز های اجرا شده نشان می دهد از هر 17 بیمار بستری، تنها واکسیناسیون یک نفر کامل بوده است که این موضوع نوید خوبی است یعنی افرادی که واکسیناسیون کاملی دارند، کمتر دچار اُمیکرون می شوند.

به گزارش خبرنگاران، وی با اشاره به شتاب خوب واکسیناسیون کرونا در این روزها اضافه نمود: تا به امروز 6 میلیون دوز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است. پوشش واکسیناسیون نوبت اول جمعیت هدف 82.7 درصد، نوبت دوم 66.7 درصد و در نوبت سوم 9 درصد است. پوشش نوبت اول واکسیناسیون جمعیت دانش آموزی خوزستان نیز بیش از 91.5 درصد است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تا به امروز حدود 18 درصد افرادی که دوز اول واکسن را دریافت نموده اند برای تزریق نوبت دوم مراجعه ننموده اند که این موضوع می تواند پیامدهای بدی برای ما داشته باشد و از این بابت نگران هستیم.

علوی اضافه نمود: رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی نیز ما را نگران می نماید؛ بیشتر مغازه داران از ماسک استفاده نمی نمایند و به علت سردی هوا تهویه خوبی انجام نمی گردد که این مساله دغدغه های ما را از این بابت که نکند اُمیکرون بیاید و بیشتر افراد را مبتلا کند، بیشتر می نماید.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، گفت: بعضی مشاغل مانند رستوران ها، نانوایی ها، پاساژها، مطب ها و داروخانه ها که جاهای مهمی هستند، پروتکل های بهداشتی را خوب رعایت نمی نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1245

به "افرادی که واکسیناسیون کامل دارند، کمتر به اُمیکرون مبتلا می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افرادی که واکسیناسیون کامل دارند، کمتر به اُمیکرون مبتلا می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید