امکان جعل در تجارت الماس با فناوری نانو به صفر می رسد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، به تازگی از فناوری نانو برای ایجاد شناسه داخل الماس استفاده شده است که امکان جعل آن را به حداقل می رساند.

امکان جعل در تجارت الماس با فناوری نانو به صفر می رسد

به گزارش خبرنگار جعل و کلاه برداری در صنعت الماس پیشینه ای به قدمت کشف اولین الماس ها دارد اما امروزه فناوری نانو به این موضوع ورود نموده و شرایطی را فراهم نموده که اصالت الماس با استفاده از فناوری نانو ثابت گردد.

تایید اصالت الماس موضوعی مهم در تجارت این سنگ گران بهاست، این فناوری می تواند به ایجاد اعتماد بیشتر به صنعت الماس یاری کند.

دیامتک امیدوار است که بتواند از فناوری حکاکی لیزر برای افزایش جذابیت صنعت الماس استفاده کند. برونو اسکارسلی، تهیه نماینده الماس های رنگی در نیویورک معتقد است که در حال حاضر برای افراد فعال در صنعت الماس رهگیری الماس ها کار دشواری است. او به دنبال روشی است که بتواند اعتماد به محصولات را ارتقاء دهد.

طی دو سال گذشته، شرکت او محصولی تهیه نموده که در آن از فناوری نانو برای ایجاد شماره داخل الماس استفاده می گردد، در این روش نشانگر مورد نظر داخل الماس ایجاد می گردد در حالی که در روش های دیگر، نشانگر های اصالت روی الماس به وجود می آید؛ در نتیجه دستکاری آن ساده تر است.

به اعتقاد اسکارسلی این فناوری به گونه ای است که می توان نشانگر را در جای امنی ایجاد کرد بدون این که وزن الماس دستخوش تغییری گردد یا ظاهر و شفافیت آن دچار مسئله ای گردد. از این رو، برچسب هایی که داخل الماس ایجاد می گردد دائمی بوده و نمی توان آن را دستکاری کرد.

این فناوری پتانسیل های زیادی دارد و می توان از آن در حوزه های مختلف استفاده کرد. یکی از این کاربردها، امکان قرار دادن اطلاعات داخل الماس است به طوری که ردیابی اطلاعات از نظر مشخصات الماس، درجه بندی و استحکام سنگ به سادگی قابل انجام است.

خرده فروش ها می توانند با استفاده از تلفن های هوشمند برچسب موجود داخل جواهر را اسکن نموده و به این اطلاعات دسترسی پیدا نمایند.

یکی از مزایای این فناوری آن است که می تواند نقدینگی بیشتری را به سوی صنعت الماس روانه کند چرا که اعتماد بازار و بانک ها به صنعت الماس خدشه پیدا نموده که با این فناوری می توان اعتماد این بخش را جلب و در نهایت منابع سرمایه ای بیشتری به سوی بازار الماس جذب کرد.

به گفته اسکارسلی، ماندگاری برچسب نانویی موجب می گردد که اثبات مالکیت امکان پذیر گردد، چیزی که این صنعت پیش از این فاقد آن بود. در حال حاضر، الماس عنوان ندارد و چیزی فراتر از یک فاکتور به شما داده نمی گردد اما این فناوری امکان درج یک گواهی و شناسه را در الماس ایجاد می نماید که می تواند تملک آن را تایید کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 5

به "امکان جعل در تجارت الماس با فناوری نانو به صفر می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان جعل در تجارت الماس با فناوری نانو به صفر می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید