تور بمبئی: بازاری عجیب که در دریاچه دال هندوستان برپا می گردد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، ایسنا/ این خبر پیرامون بازاری عجیب که در دریاچه دال هندوستان برپا می گردد، برای شما نگارش شده است.

تور بمبئی: بازاری عجیب که در دریاچه دال هندوستان برپا می گردد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

یکی از جاذبه های گردشگری هند، دریاچه دال است که در کشمیر واقع شد. عرصه وسیع آب که در مساحت 18 تا 22 کیلومتر مربع گسترده شده است، بالکن های چوبی طراحی شده، قایق های مسکونی و قله های مه آلود کوه های پیر پنجال را منعکس می نماید. در طول دوره مغول، این ساحل دریاچه به عنوان استراحتگاه تابستانی امپراتوران مغول عمل میکرد.

دال که به دریاچه گل ها یا جواهری در تاج کشمیر نیز معروف است، به علت موقعیت دیدنی و بازار شناور سبزیجاتش مشهور است و هزاران نفر در سواحل آن ارتزاق می نمایند. در واقع بازار سابجی جذابیت اصلی گردشگری در دره های کشمیر است. این بازار بگونه ای سامان یافته که در آن فروشنده ها در مرکز دریاچه و درست زمانیکه نور خورشید آب را لمس می نماید، جمع می شوند.

بازار سابجی در بعضی منابع به عنوان دومین بازار عمده فروشی در دنیا و اولین بازار در دلتای مکونگ ویتنام یاد شده است. این بازار شناور در سال 1960، زمانیکه یک عکاس ژاپنی تصویر آن را در کتابچه راهنمای گردشگری که در ژاپن منتشر شده بود به نمایش گذاشت، توجه بین المللی را به سمت خود جلب کرد.

تمام اقلام فروخته شده در این بازار، در باغ های شناور واقع در همان دریاچه فراوری می شوند. عرضه نمایندگان این بازار روز خود را از ساعت 4 صبح شروع می نمایند و برای برداشت محصول، به باغ های شناور خویش می فرایند، سپس سبزیجات تازه ریشه کن شده را به بازار سابجی واقع در مرکز دریاچه دال می برند. در این دریاچه هیچ مغازه دائمی وجود ندارد؛ تاجران محلی نیز با یاری قایق هایشان به تجارت معمول خود در این بازار شناور می پردازند. آنها در حالت چهارزانو در جلوی قایق هایشان پارو می زنند و با پوشیدن ژاکت های بلند، از سرمای محیط محافظت می نمایند.

این بازار یکی از معدود مکانهایی است که هنوز سیستم مبادله کالا در هند در آن اجرا می گردد. البته تا حدی با اتخاذ سیستم مبادله سنتی با تجار محلی، سیستم ارز مدرن را هم برای گردشگران و فروشندگان می پذیرد. بعلاوه تمرکز این بازار بر فروش عمده است و مردم را به فروش جزئی یا انتخابی اقلام تشویق نمی نمایند. گوجه فرنگی، هویج، شلغم، سبزیجات برگ دار نادر و معروف مانند ریشه نیلوفر آبی به عنوان خوراکی لذیذ در دره کشمیر از اقلامی هستند که در این بازار به فروش می رسند. این محصولات همگی در زیست بوم غنی این تالاب کاشته شده اند. بعلاوه گلهای محبوب کشمیر نیز در این بازار فراوری و عرضه می گردد.

حضور فروشندگان و دستفروشان در شروع روز بچشم می خورد و در ساعت هفت صبح، جمعیت دراین بازار ناپدید و این مکان خاموش می گردد؛ گویی بازاری هرگز وجود نداشته و سبزیجاتی که پس از معامله و مبادله باقی می مانند، به بازارهای خیابانی منتقل می شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1333

به "تور بمبئی: بازاری عجیب که در دریاچه دال هندوستان برپا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بمبئی: بازاری عجیب که در دریاچه دال هندوستان برپا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید