برج مراقبت سیار داخلی ساخته شد، پیش بینی رشد 30 درصدی پرواز های عبوری از فضای کشور

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به رشد پرواز های عبوری و داخلی فضای کشور در یک ماه اخیر، گفت: پیش بینی می شود در ماه های آینده شاهد افزایش 20 تا 30 درصدی پرواز های عبوری نسبت به موقعیت کنونی باشیم.

برج مراقبت سیار داخلی ساخته شد، پیش بینی رشد 30 درصدی پرواز های عبوری از فضای کشور

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، محمد امیرانی با اشاره به زیان متحمل شده بر صنعت هوانوردی کشور و کاهش بیش از 80 درصدی پرواز های داخلی و خارجی به دلیل شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: در سه ماه نخست جاری 43 هزار و 144 پرواز شامل 25 هزار و 365 پرواز داخلی، 14 هزار و 986 پرواز عبوری، 2045 پرواز بین المللی و 748 پرواز نظامی داشته ایم.

وی ادامه داد: در مدت مشابه سال گذشته 155 هزار و 399 سورتی پرواز شامل 46 هزار و 781 پرواز داخلی، 89 هزار و 850 پرواز عبوری و 16 هزار و 526 پرواز بین المللی داشتیم.

* کاهش 112 هزار و 255 پرواز در 3 ماه نخست امسال

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در 3 ماه نخست امسال پرواز های داخلی 21 هزار و 416 سورتی، پرواز های عبوری 74 هزار و 864 سورتی و پرواز های بین المللی 14 هزار و 481 سورتی کاهش داشت و در مجموع شاهد کاهش 112 هزار و 255 پرواز هستیم.

* شناورسازی درگاه ورودی کشور برای سهولت عبور پرواز ها

امیرانی بیان نمود: در شرایط سخت کاهش پروازها، برای حفظ درآمد شرکت اقداماتی از جمله شناورسازی درگاه ورودی کشور برای سهولت عبور پرواز ها و کاهش سکتور های مراقبت پرواز را انجام دادیم.

* افزایش پرواز های عبوری از 130 به 200 سورتی در یک ماه اخیر

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اضافه کرد: از یک ماه پیش و با بازگشت پرواز های تعطیل شده، تعداد پرواز های داخلی از 150 به 400 سورتی در روز و پرواز های عبوری نیز از 130 به 200 سورتی افزایش یافته و پیش بینی می شود تعداد پرواز های فعلی نیز در ماه های آینده به رشد 20 درصدی برسد.

وی با اشاره به رشد پرواز های عبوری و داخلی فضای کشور در یک ماه اخیر، گفت: پیش بینی می شود در ماه های آینده شاهد افزایش 20 تا 30 درصدی پرواز های عبوری نسبت به موقعیت کنونی باشیم.

* رایزنی برای افزایش پرواز های عبوری و ارایه بسته های تشویقی

امیرانی همچنین با اشاره به تشکیل کمیته جذب پرواز های عبوری با حضور مدیران کل کنترل ترافیک هوایی و دفتر بازرگانی و سرمایه گذاری توضیح داد: این کمیته در حال رایزنی با مشتریان بزرگ برای افزایش پرواز های عبوری و نیز دریافت مجوز وزیر راه و شهرسازی برای ارایه بسته تشویقی (تخفیف ویژه) در ازای افزایش پرواز های عبوری است.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به ایجاد محدودیت از سوی برخی شرکت های اروپایی پس از سانحه هواپیمای اوکراینی، در حال رایزنی با شرکت های هواپیمایی آلمانی، اتریشی، هلندی و انگلیسی برای استفاده از آسمان کشورمان توسط پرواز های اروپایی هستیم.

امیرانی تاکید کرد: با توجه به ایمنی فضای کشور و مجهز بودن به تجهیزات کمک ناوبری و راداری بروز، مسئله ای برای استقبال از پرواز های بیشتر نداریم.

* رونمایی از برج مراقبت سیار داخلی با حضور وزیران راه و دفاع

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بیان نمود: با وجود کمبود اعتبار و مسائل ایجاد شده ناشی از شیوع کرونا، اواسط ماه جاری از نخستین برج مراقبت سیار داخلی با حضور وزیران راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی رونمایی می شود.

* قرارداد راه اندازی پنج برج موبایل

وی ادامه داد: قرارداد راه اندازی پنج برج موبایل را حدود 18 ماه پیش با شرکت صاایران منعقد کردیم که قرار است از نخستین برج موبایل آماده شده آماده نصب در فرودگاه مهرآباد بهره برداری شود.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران هزینه ساخت پنج برج موبایل داخلی را در مجموع حدود 500 میلیارد ریال مطرح نمود و اضافه کرد: برای تامین هر یک از این برج ها از شرکت های خارجی باید بیش از 400 میلیارد ریال هزینه متقبل شویم.

امیرانی گفت: اکنون تنها برج موبایل کشور که از شرکت کانادایی خریداری شده فرسوده شده که پس از بازسازی در مرکز کنترل فضای کشور مستقر شده است.

* قرارداد ساخت رادار SSR با یکی از دانشگاه های داخل

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران همچنین از پرداخت اولین پیش پرداخت قرارداد ساخت رادار SSR با یکی از دانشگاه های داخل کشور خبر داد.

وی اظهار کرد: نخستین دستگاه DME (کمک ناوبری) ساخته شده توسط یک شرکت داخلی تا سه ماه دیگر تحویل می شود، همچنین در حال فراهم سازی مقدمات امضای قرارداد خرید یک دستگاه ریموت تاور با یک شرکت دانش بنیان داخلی هستیم.

* نصب آزمایشی سامانه نمایش اطلاعات پرواز داخلی

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اضافه کرد: مجوز های لازم را برای خرید سیستم FIDS (سامانه نمایش اطلاعات پرواز) از یک شرکت داخلی دریافت کرده ایم که اواخر امسال به طور آزمایشی نصب خواهد شد.

* تغییر ساعت عملیاتی حدود 30 فرودگاه

وی همچنین به برنامه تغییر ساعت عملیاتی حدود 30 فرودگاه به O/R (ساعت کار بر اساس تقاضای پرواز) اشاره و گفت: این اقدام به منظور صرفه جوئی منابع و استفاده بهینه از توان پرسنل اجرا شده است.

امیرانی گفت: مراحل تجهیز اولین سامانه سیار جستجو و نجات کشور با همکاری یکی شرکت داخلی با اعتباری معادل 9 میلیارد ریال در شرف اقدام است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 391

به "برج مراقبت سیار داخلی ساخته شد، پیش بینی رشد 30 درصدی پرواز های عبوری از فضای کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برج مراقبت سیار داخلی ساخته شد، پیش بینی رشد 30 درصدی پرواز های عبوری از فضای کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید