ویلا سازی: برنامه ریزی جهاد کشاورزی اصفهان برای مقابله با تنش آبی 10 هزار هکتار باغ ، اصفهان بیش از 85 هزار هکتار باغ دارد!

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از وجود بیش از 85 هزار هکتار باغ در این استان اطلاع داد. این در حالی است که نماینده اصفهان در مجلس از مردم خواست در بالادست زاینده رود باغ احداث نکنند.

ویلا سازی: برنامه ریزی جهاد کشاورزی اصفهان برای مقابله با تنش آبی 10 هزار هکتار باغ ، اصفهان بیش از 85 هزار هکتار باغ دارد!

جهت دریافت خدمات ویلا سازی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگار استان های خبرنگاران، احمدرضا رییس زاده، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خاطرنشان کرد که 10 هزار هکتار از باغ های این استان در معرض تنش آبی قرار دارند.

رییس زاده بیان نموده که رسیدگی به این باغ ها برای جلوگیری از خشک شدن در اولویت اقدامات سازمان جهاد کشاورزی اصفهان قرار گرفته است.

براساس آمار سازمان جهاد کشاورزی اصفهان مساحت باغ های اصفهان 85 هزار و 400 هکتار است و سال قبل حدود نیمی از باغ ها با تنش آبی روبه رو بودند.

او بعلاوه اعلام نموده که سال جاری و با برنامه ریزی تخصیص آب زاینده رود در نوبت های مختلف محتمل است خطر این تنش آبی کاهش باغ های اصفهان کاهش یابد.

رییس زاده بعلاوه اعلام نموده است که باتوجه به تداوم خشکسالی در استان، توسعه باغ در استان نخواهیم داشت، اما حفظ باغ های موجود استان اهمیت بالایی دارد.

به گفته او از مجموع باغ های اصفهان 2 هزار و 400 هکتار گلخانه و 7 هزار و 800 هکتار مزارع کشت گیاهان دارویی است.

به این ترتیب بیش از 10 هزار هکتار از باغ های اصفهان گلخانه یا مزارع کشت گیاهان دارویی است که این رقم با مساحت همه باغ های این استان، حدود 70 هزار هکتار فاصله دارد.

با این حال گفته می گردد که در اصفهان، به ویژه در بالادست زاینده رود، باغ های شخصی زیادی احداث شده است که بخش زیادی از سهم آب زاینده رود را مورد مصرف قرار می دهد.

مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پیامی ویدئویی از مردم اصفهان می خواهد از خرید ملک در بالادست زاینده رود خودداری نمایند.

لازم به ذکر است، پاییز سال گذشته تنش آبی در اصفهان به اوج رسیده بود و که باعث بروز اعتراضات کشاورزان این استان برای تخصیص آب کشت پاییزه شده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 تیر 1401 بروزرسانی: 21 تیر 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1386

به "ویلا سازی: برنامه ریزی جهاد کشاورزی اصفهان برای مقابله با تنش آبی 10 هزار هکتار باغ ، اصفهان بیش از 85 هزار هکتار باغ دارد!" امتیاز دهید

1 کاربر به "ویلا سازی: برنامه ریزی جهاد کشاورزی اصفهان برای مقابله با تنش آبی 10 هزار هکتار باغ ، اصفهان بیش از 85 هزار هکتار باغ دارد!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویلا سازی: برنامه ریزی جهاد کشاورزی اصفهان برای مقابله با تنش آبی 10 هزار هکتار باغ ، اصفهان بیش از 85 هزار هکتار باغ دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید