بهره برداری از پروژه های عمرانی تبریز با اعتبار 700 میلیارد ریال

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، خبرنگاران/آذربایجان شرقی آیین بهره برداری از پروژه های عمرانی شهرداری منطقه پنج تبریز با اعتبار 700 میلیارد ریال، امروز دوشنبه 20 اردیبهشت ماه با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار گردید.

بهره برداری از پروژه های عمرانی تبریز با اعتبار 700 میلیارد ریال

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

فرهنگ سرای استاد نظمی تبریز یکی از پروژه های به افتتاح رسیده در منطقه پنج شهرداری تبریز است که با مساحت 1000 مترمربع و اعتبار 40 میلیارد ریالی در اختیار شهروندان نهاده شد. برنامه ریزی مدیریت شهری تبریز آموزش مهارت های زندگی و حقوق شهروندی و کلاس های جانبی در این مرکز است.

پارک محله ای نصر دیگر پروژه شهرداری منطقه پنج تبریز است که با مساحت 3500 مترمربع و با اعتبار 10 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

پروژه رمپ پاسداران به باغمیشه با 500 متر طول و 10 میلیارد ریال اعتبار، دیگر پروژه ای است که امروز مورد بهره برداری نهاده شد.

احداث و برق رسانی به مراکز ذخیره آب در مرزداران، جاده تهران و پارک جنگلی آرپادره سی با اعتبار 150 میلیارد ریال، پروژه دیگر این منطقه است که همزمان با دیگر پروژه ها بهره برداری رسید.

30 هزار تن آسفالت ریزی اساسی اتوبان پاسداران و معابر اصلی حوزه با اعتبار 300 میلیارد ریال پروژه بعدی شهرداری منطقه پنج است که روز دوشنبه به بهره برداری رسید.

برق رسانی و تامین روشنایی پارک جنگلی آرپادره سی با اعتبار 40 میلیارد ریال پروژه بعدی منطقه پنج است که همزمان با دیگر پروژه ها به بهره برداری رسید.

کف سازی پارک ها، معابر و اصلاح جداول سطح حوزه نیز با اعتبار 100 میلیارد ریال به همراه دیگر پروژه ها به بهره برداری رسید.

تکمیل مبلمان پارک های سطح حوزه با اعتبار 20 میلیارد نیز در کنار پروژه های اصلی شهرداری منطقه پنج به بهره برداری رسید.

لوله کشی شبکه آب خام منطقه به طول 12 کیلومتر و با اعتبار 30 میلیارد ریال آخرین پروژه شهرداری منطقه پنج تبریز است که امروز همزمان با دیگر پروژه های این منطفه افتتاح شد.

شهرداری تبریز پیشگام فعالیت های فرهنگی و هنری

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در آیین افتتاح این پروژه ها، گفت: در تمام جهان شهرداری ها پپیشتاز و پیشگام فعالیت های فرهنگی و هنری هستند و خوشبخت هستیم که در تبریز ما نیز سال هاست شهرداری در این عرصه فعال است.

سید قاسم ناظمی اظهار کرد: موضوع فرهنگ یک موضوع اساسی و جدی و ضرورتی برای حوزه شهری است که امروز خشنود هستیم که این سرمایه فرهنگی شهرداری حتی در دورترین نقاط شهر گسترش یافته است.

وی اضافه نمود: افتخار عظیمی است قبل از این که جریان شهری و جریان زندگی وارد یک منطقه گردد، ما زیرساخت های فرهنگی آن منطقه را تامین کردیم.

وی با اشاره به تاثیر تبریز در جریان فرهنگی جهان، خاطرنشان کرد: شهر ما با قدمت و اهمیتی که در جریان فرهنگی و هنری ایران دارد و تاثیری که به وسیله تربیت شخصیت های عظیم و ساماندهی حرکت های عظیم در جریان فرهنگ جهان می گذارند، احتیاجمند این است که حوزه فرهنگ در این منطقه جدی گرفته گردد.

ناظمی اضافه نمود: معیشت، شهرسازی، و معماری مسائل مهمی است ولی ما شهر را محل زندگی انسان می دانیم و واقعیت این است اگر به انسان اهمیت ندهیم، این شهر جایی برای زندگی نخواهد بود.

وی توضیح داد: شهر تبریز از جهت توسعه کمی در حوزه زیرساخت و فضاهای کاربردی فرهنگی، قدم های خوبی برداشته است ولی هنوز راه زیادی در پیش داریم ولی این زحمات و کوشش ها را نباید نادیده بگیریم.

وی اضافه نمود: بر خود وظیفه می دانیم که از مجموعه شهرداری تبریز و اعضای شورای شهر که در این محدودیت های مالی که شهرها دچار آن بوده و هستند، به مسائل فرهنگی و کالبدی شهر اهتمام کردند و در برطرف موانع آن کوشش کردند، تشکر کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار امیدواری کرد که این اهتمام در حوزه کاربردی و حوزه نرم افزار نیز سرایت کند؛ چراکه این استادیوم، این فرهنگ سرا و این فضاهای فیزیکی احتیاجمند یک نفس فرهنگی هستند و امیدواریم شاهد جریان زندگی فرهنگی در این ساختمان ها باشیم.

اولویت شهرداری، ایجاد زیرساخت های لازم در شهرک های جدید است

شهردار تبریز نیز در ادامه، ایجاد زیرساخت های شهری در شهرک های جدید را اولویت شهرداری بیان کرد.

ایرج شهین باهر اظهار کرد: از مهمترین پروژه های امروز، فرهنگسرای استاد نظمی است که ششمین فرهنگسرای احداث شده منطقه پنج در این دوره مدیریت شهری است.

وی اضافه نمود: پارک محله ای نصر1، رمپ دسترسی پاسداران به باغمیشه، آسفالت ریزی اساسی و کف سازی معابر، تکمیل مبلمان پارک ها، طرح های کنترل و چند طرح لوله کشی شبکه آب خام، برق رسانی و روشنایی معابر از دیگر پروژه هایی است که امروز به بهره برداری رسید و در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت های شهری در شهرک های جدید خاطرنشان کرد: اولویت ما کوشش برای ایجاد زیرساخت ها و خدمات محله ای شامل احداث فرهنگ سراها، توسعه فضای سبز، ایجاد فضاهای ورزشی و دیگر امکانات در شهرک های جدید و مناطق در حال توسعه شهر است که قبل از سکونت شهروندان آماده بهره برداری گردد.

شهین باهر اضافه نمود: هرچند در بعضی از مناطق شهر کمبودهایی هست که سال های متمادی کاربری های عمومی در آن ها ایجاد نشده و کوشش داریم که زیرساخت های مورد احتیاج پیش بینی و اجرایی گردد.

تکمیل توسعه شهرها، مبتنی بر ایجاد زیرساخت های لازم

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز نیز در ادامه تکمیل توسعه شهرها را مبتنی بر ایجاد زیرساخت های لازم دانست و گفت: رویکرد شهرداری تبریز در زمینه فرهنگی قابل تقدیر بوده است.

سعید نیکوخصلت اظهار کرد: امروزه توسعه شهرها با زیرساخت های لازم مفهوم خود را تکمیل می نماید. زیرساخت هایی چون فرهنگی، ورزشی، فضای سبز، ترافیک، مسیرهای دوچرخه، پیاده راه ها و ... ملاک اولیه و شاخص های ارزیابی شهرها قلمداد می شوند.

وی ادامه داد: در کنار این زیرساخت ها، باید سرمایه های نمادین نیز در صندلی خود به خوبی نقش ایفا نمایند. در پروژه فرهنگی و اجتماعی فرهنگسرای استاد علی نظمی نیز سعی کردیم تا با نامگذاری این پروژه به نام استاد نظمی، به ساحت این استاد عظیموار ادای احترام کنیم.

وی بیان کرد: استاد نظمی در سن 94 سالگی از افراد نادر روزگار هستند و نفس او برای شهر ما غنمیت است.

نیکوخصلت با بیان این که مرزدران به عنوان یک شهرک جدید احتیاجمند بافت جدید است، گفت: احتیاج است تا شهروندان ساکن در این شهرک جدید، فضاهایی برای سازگاری و تعاملات اجتماعی پیدا نمایند و فضاهای فرهنگی و ورزشی در این شهرک افزایش پیدا کند.

وی اظهار کرد: با وجود این که در قسمت شرقی و شمالی این فرهنگسرا هنوز ساخت و سازی انجام نگرفته اما خوشبختانه این پروژه فرهنگی به اتمام رسیده که این اتفاق را به فال نیک می گیریم.

وی اضافه نمود: رویکرد شهرداری تبریز در زمینه فرهنگی قابل تقدیر بوده است که در این راستا از بخش های عمرانی، فرهنگی، روابط عمومی، مالی و همه کوششگران شهرداری منطقه پنج قدردانی می کنیم و بابت احداث این فرهنگسرا به شهروندان ساکن در شهرک مرزداران تبریک می گویم.

شهرداری در مباحث عمرانی و خدماتی اقدامات خوبی انجام داده است

عضو شورای شهر تبریز نیز در ادامه این آیین گفت: با وجود مسائل مالی، شهرداری تبریز در مباحث عمرانی و خدماتی و تامین هزینه های نیروی انسانی اقدامات خوبی انجام داده است.

سونیا اندیش اظهار کرد: در امسال و سال گذشته، با وجود رکود مالی و افزایش قیمت ها و تورم که پیش بینی های بودجه ای را دچار مسائل عمده کرد، اجرای پروژه های مصوب و نیمه تمام نیز با مشکل روبرو شد اما شهرداری و شورا در مباحث عمرانی و خدماتی و تامین هزینه های نیروی انسانی اقدامات خوبی انجام داد.

وی ادامه داد: این شرایط بد مالی در شهرداری و باقی ارگان ها نیز تاثیرگذار بود اما همکاران محترم شورا و شورای پنجم با تمام دلسوزی برای تامین و تخصصیص بودجه پروژه های شهری پیگیری کامل و دقت نظر داشته اند.

وی اظهار کرد: در دوره فعلی هزینه های شهرداری جمع و جور شده و ماهانه جلوی میلیاردها تومان ریخت و پاش و هزینه گرفته شده است.

اندیش اضافه نمود: شورای پنجم امانتدار بوده و شهرداری نیز در این دوره با تحمل سختی در هزینه ها دقت نموده است تا بیت المال را حفظ کند. این یک قدم رو به رشد بوده و این مهم است که شهرداری در جا نزده و عقب گرد نداشته است. که این امر از نشانه های اعتماد به شورای پنجم است و البته شورا هم سعی نموده که امانتدار باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 934

به "بهره برداری از پروژه های عمرانی تبریز با اعتبار 700 میلیارد ریال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از پروژه های عمرانی تبریز با اعتبار 700 میلیارد ریال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید