تدوین نقشه نو سازمان نهضت سوادآموزی کشور

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، تهران (پانا) - سرپرست سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به ارزیابی برنامه های پیشین این سازمان، گفت که در پی تهیه و تدوین نقشه نو و شیوه و روش تداوم برنامه های تحول گرا در این سازمان هستیم.

تدوین نقشه نو سازمان نهضت سوادآموزی کشور

علیرضا عبدی اظهار کرد: با توجه به ارزیابی فعالیت ها و برنامه های قبل در پی تهیه و تدوین نقشه تازه و شیوه و روش تداوم برنامه های تحول گرا در این سازمان هستیم.

سرپرست سازمان نهضت سوادآموزی کشور در بخش دیگر سخنان خود توضیح داد: تمام جریان سوادآموزی حرکتی است جهادی و ماندگار که باید برکات آن به صورت شایسته برای ملت عزیز ایران تبیین گردد.

عبدی که در شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان قم در محل اداره کل حضور یافته بود با تشریح برنامه های سواد آموزی و برکات آن در دوران انقلاب شکوهمند اسلامی ایران گفت: امانتی که امامین بزرگ انقلاب در ایجاد و تقویت آن کوشش و تأکید مکرر داشته اند باید به خوبی مراقبت گردد و ماموریت خود را به صورت جهادی ادامه دهد.

وی گفت: در تعمیق، تحکیم و جریان ارزشمند یاد دادن و یادگیری از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد و با کار و کوشش مضاعف هدف مقدس سوادآموزی را محقق خواهیم ساخت.

سرپرست سازمان سوادآموزی کشور با بیان این که سواد آموزی پایه اساسی آموزش است و توانایی خواندن و نوشتن می تواند امید به زندگی را افزایش دهد از کوشش های صورت گرفته در آموزش استان قم برای تحقق این شعار تقدیر کرد.

وی در ادامه سخنان خود گفت :موضوع سوادآموزی باید به عنوان یکی از مولفه های اصلی اهداف توسعه پایدار همیشه مورد توجه قرار گیرد و سازمان سوادآموزی کشور نیز کوشش کند تا برای ارتقا و مهارت های سواد آموزی با بهره گیری از برترین ابزار و دسترسی به منابع و فناوری های آموزشی با کیفیت و توجه عمیق به اسناد بالادستی بویژه سند تحول بنیادین اقدامات شایسته ای را تا برطرف کامل بی سوادی در کشور برنامه ریزی کند.

عبدی بهره مندی از وجود مراجع عظام تقلید و علما و فضلا در قم را فرصتی بی نظیر دانست و اضافه نمود: استان قم باید با توجه به این موقعیت بی بدیل الگو و پیشتاز در عرصه سوادآموزی و تبیین این کار جهادی باشد.

وی بعلاوه بر تقویت برنامه های تحکیم و انتقال در سوادآموزی با استفاده از همه ظرفیت ها بویژه معلمین گرانقدر تاکید نمود.

سرپرست سازمان در انتها با بیان اینکه پیگیر مطالبات و حق الزحمه آموزش دهندگان عزیز هستیم از زحمات ارزشمند معاون سواد آموزی اداره کل، کارکنان، مربیان، یاد دهندگان و یادگیرندگان و سایر عوامل سوادآموزی در استان تشکر کرد.

وی در انتها سخنان خود بر استفاده از فرصت های تشویقی و امتیازات خاص به عزیزان فرهنگی در این مورد تاکید نمود.

در ابتدای این جلسه علیرضا رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با تشکر از حضور صمیمی معاون وزیر در جمع همکاران خود بر نقش مدیران در یادگیری تاکید نمود و گفت: آیین نامه اجرایی مدارس وظیفه مدیران عزیزمان را در این زمینه به خوبی معین کرده که انتظار می رود همکاری های خود را همچنان در فعالیت های سوادآموزی ادامه دهند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1359

به "تدوین نقشه نو سازمان نهضت سوادآموزی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین نقشه نو سازمان نهضت سوادآموزی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید