تزیین کیک تولد در خانه با ایده های جذاب و خلاقانه

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، تزیین کیک تولد، یکی از مهم ترین مراحل در تهیه کیک تولد است که با ارائه ایده های جذاب و خلاقانه می تواند به بهترین شکل انجام گردد. این کار را می توان به ساده ترین روش و با استفاده از مواد در دسترس به راحتی در خانه انجام داد و یک کیک تولد به یادماندنی درست کرد. در این مقاله با شانزده نکته مهم و اصولی در تزیین کیک تولد با ما همراه باشید.

تزیین کیک تولد در خانه با ایده های جذاب و خلاقانه

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

شاید بتوان گفت، مهم ترین بخش همه جشن های تولد وجود یک کیک تولد است. همه دور کیک تولد جمع می شوند، شمع های روی آن را روشن می نمایند، آهنگ تولد می خوانند و دختر یا پسری که روز تولدش است شمع ها را خاموش می نماید. این یک لحظه جادویی است که می تواند با کیک تهیه شده توسط شما به یادماندنی تر گردد. شما با استفاده از تکنیک ها و ترفند هایی می توانید، همه آنچه احتیاج دارید فراهم کنید و با کمی صبر و خلاقیت، در خانه کیک تولدی درست کنید که فراموش نشدنی باشد.

مراحل تزیین کیک تولد

بخش اول: تزیین کیک خود را برنامه ریزی کنید.

مرحله 1:

  • تم کیک خود را در ذهن ترسیم کنید. تصمیم شما در این مورد به شخصی بستگی دارد که کیک برای او در نظر گرفته شده است.
  • شما می توانید از رنگ مورد علاقه او برای طراحی کیک بهره ببرید، البته باید فعالیت های مورد علاقه او مانند ورزش یا کاراکتر های ارائه شده در کتاب ها و برنامه های تلویزیونی را نیز در نظر داشته باشید.

مرحله 2:

  • اگر پایه کیک خود را براساس یک کتاب، برنامه تلویزیونی یا شخصیت مطلوب طرح ریزی می کنید، سعی کنید از ویژگی های نمادینی بهره ببرید که به راحتی در کیک شما قابل بازسازی باشد. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک کیک با موضوع هری پاتر درست کنید، می توانید مجسمه های لوگوی هری پاتر را برای تزئین کیک بهره ببرید.

مرحله 3:

  • پیغامی را که قصد دارید روی کیک خود قرار دهید برنامه ریزی کنید. نوشتن با آیسینگ کمی سخت است. نوشتن حروف با سایز خیلی کوچک باعث می گردد پیغام شما به چشم نیاید، از طرفی نوشتن حروف با سایز خیلی عظیم، منجر به ناقص ماندن پیغام و از بین رفتن توازن در کیک شما می گردد.
  • قبل از اینکه نوشتن با آیسینگ را آغاز کنید، با استفاده از یک قلم و کاغذ فاصله و اندازه حروف را تنظیم کنید. می توانید متن مورد نظر خود را جستجو نموده و آن را پرینت کنید. کاغذ روغنی را روی پرینت قرار دهید، تا خطوط از زیر آن به راحتی دیده شوند.
  • اگر ماسوره مخصوص ندارید یک کاغذ مخصوص شیرینی و یا یک کیسه فریزر برداشته و قسمت نوک انتهای آن را با قیچی ببرید، به صورتی که سوراخ کوچکی در آن ایجاد گردد.

مرحله 4:

  • سطح کیک خود را آنالیز کنید. یک کیک با سطح صاف برای تزئین بهترین است، زیرا احتیاجی به برش قسمت های ناهموار ندارد. اگر کیک شما دارای یک برآمدگی کوچک در قسمت وسط باشد، می توانید پس از خارج کردن کیک از فر، یک بشقاب روی آن قرار داده و به آرامی فشار دهید تا سطح کیک صاف گردد.
  • سطح کیک خود را با کشیدن یک قطعه کارتن تمیز بر روی آن آنالیز کنید. با استفاده از یک خط کش کوچک می توانید مطمئن شوید که صافترین کیک ممکن را دارید.
  • دمای فر شما ممکن است باعث ناهموار شدن کیک گردد. درجه حرارت خیلی بالا می تواند باعث ایجاد سطح ناهموار کیک گردد؛ به منظور جلوگیری از این مساله درجه حرارت فر را دو بار چک کنید.

مرحله 5: پس از خارج کردن کیک از فر، اجازه دهید به طور کامل خنک گردد. روکش کردن کیک در حالی که هنوز گرم است منجر به خمیر شدن کیک می گردد. به علاوه وقتی کیک کاملا خنک گردد، حجم آن کمتر خواهد شد. به منظور سرد کردن کیک:

  • کیک را از فر خارج نموده و به مدت 5 الی 10 دقیقه روی یک توری فلزی قرار دهید.
  • کیک را در یخچال قرار دهید تا به خنک شدن آن یاری کند و رطوبت آن نیز حفظ گردد.
  • کیک را با قالب در پلاستیک بسته بندی دولایه قرار دهید تا سطح آن خشک نگردد.
  • کیک را به مدت 1 الی 2 ساعت دیگر در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک گردد.

مرحله 6: همه لوازم مورد احتیاج برای تزئین کیک را جمع آوری کنید. مواد مختلفی را می توانید برای تزیین کیک تولد بهره ببرید که برخی از آن ها ممکن است خوراکی باشند مانند تزیین کیک با فوندانت و آب نبات، در حالی که برخی دیگر ممکن است غیر قابل خوردن باشند، مانند مجسمه ها و مدل ها. برخی از لوازمی که شما احتمالا برای تزیین باید در اختیار داشته باشید عبارتند از:

  • شکلات چیپسی (اختیاری)
  • مروارید های خوراکی (اختیاری)
  • فوندانت (اختیاری)
  • رنگ های خوراکی (اختیاری)
  • میوه (اختیاری)
  • کاسه مخلوط کن (برای خرد کردن)
  • آجیل (اختیاری)
  • قیف یا ماسوره
  • آبپاش (اختیاری)
  • استنسیل (اختیاری)

بخش دوم: کیک خود را روکش کنید.

مرحله 1: حتی افراد حرفه ای، موقع روکش کردن کیک ممکن است آیسینگ روکش را در اطراف پایه کیک بریزند. برای داشتن یک پایه کیک تمیز، اطراف آن را با کاغذ پارچمنت بپوشانید و کاغذ را به گونه ای در زیر گوشه های کیک قرار دهید که پس از اتمام فراستینگ به راحتی بتوانید از زیر کیک خارج کنید.

مرحله 2:

  • به منظور محافظت فراستینگ از ترک خوردن، کیک را با کرم یا شربت ساده بپوشانید.
  • به یاری یک چاقو یا پالت، کرم یا شربت را روی کیک بمالید. این کار باعث مرطوب شدن لایه های کیک شده و رطوبت فراستینگ را بعد از روکش جذب نمی نماید.

مرحله 3: آیسینگ را به صورت آماده بخرید یا خودتان تهیه کنید. آیسینگ کره ای وانیلی را به راحتی می توانید در منزل تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه آیسینگ
کره1/2 پیمانه
شکر4+1/2 پیمانه
عصاره وانیل1+1/2 قاشق چایخوری
شیر5-6 قاشق غذاخوری

دستور تهیه:

  • مواد فوق را در کاسه ای ریخته و هم بزنید تا خوب مخلوط شده و یکدست شوند.
  • با افزودن چند قطره رنگ خوراکی می توانید آیسینگ را به رنگ دلخواه درآورید.

مرحله 4:

  • کیک خود را به طور یکنواخت روکش کنید. برای پوشاندن یکنواخت کیک با فراستینگ، از بالا آغاز نموده و با برداشتن مقدار کمی از فراستینگ به یاری چاقو یا پالت و کشیدن به دیواره های کیک همه جای کیک را به فراستینگ آغشته کنید.
  • به یاری پالت های کشیده که مخصوص کاور کردن کیک هستند و یا پالت معمولی کیک، باید فراستینگ را یکدست کنید یا اصطلاحاً کیک را آستر کشی کنید. برای این منظور، با یک دست پالت را با زاویه تقریباً 45 درجه به کیک مماس نموده و با دست دیگر استند کیک را بچرخانید. اینکار باعث پخش شدن یکنواخت فراستینگ دور تا دور کیک می گردد. سپس به همین روش سطح رویی کیک را نیز بپوشانید.
  • وقتی فراستینگ کاملا روی کیک پخش شد، به دیواره کیک نگاه کنید تا مطمئن شوید همه جای کیک کاور شده، در غیر این صورت از فراستینگ برداشته و جا های خالی یا جا هایی که فرو رفتگی دارد را پر کنید. اینقدر این کار را تکرار کنید تا کیک کاملاً کاور شده و دور تا دور کیک به طور یکنواخت پوشیده گردد.
  • برای صاف کردن لبه های بالایی کیک، فراستینگ اضافی را با یاری قسمت تیز پالت، به صورت مورب به سمت داخل کیک بکشید تا فراستینگ اضافی به پالت چسبیده و از کیک جدا گردد. این عمل را آنقدر تکرار کنید تا لبه های کیک هم صاف و تمیز گردد.

مرحله 5: از ماسوره یا قیف بهره ببرید. با یاری قیفی که از فراستینگ پر شده دور تا دور کیک را پوشش دهید، به این ترتیب که سر قیف را با قیچی جدا نموده، نوک قیف را مماس با کیک قرار دهید و با یاری دست دیگر استند کیک را بچرخانید و همزمان قیف را فشار دهید تا فراستینگ خارج گردد و با چرخش کیک دور تا دور کیک، با فراستینگ پوشانده گردد.

مرحله 6:

  • قبل از این که به طور مستقیم روی کیک بنویسید، تمرین کنید. اگر شکلات آب شده تان کم است و نمی خواهید هدر برود، مقداری سس مایونز داخل قیف ریخته و روی نوشته کاغذی خود تمرین کنید.
  • با استفاده از یک خلال دندان ابتدا و انتهای هر کلمه را روی یک خط مستقیم، روی کیک تعیین و علامت گذاری کنید تا بتوانید با تمرکز بهتری، کار را آغاز نموده و نوشته های شما در مرکز کار قرار گیرد.
  • با همان خلال دندان حروف کلمه مورد نظر را روی رویه کیک اثرگذاری نموده و سپس با یاری دست دیگرتان به طور یکنواخت و بدون لرزش، متن مورد نظر را بنویسید.

مرحله 7: پیغام خود را با استفاده از ماسوره یا قیف بر روی کیک بنویسید. برای این منظور می توانید از یک قیف ساده یا از ماسوره هایی با اشکال مختلف بهره ببرید.

ماسوره جزئی است که اندازه و شماره تعیینی دارد و نوک آن در شماره های مختلف متفاوت است و هنگام بیرون آمدن فراستینگ از داخل قیف اشکال متفاوت و متنوعی درست می نماید. قیف می تواند پارچه ای یا پلاستیکی و یکبار مصرف باشد و یا می تواند مانند یک سرنگ عظیم با پیستونی متحرک و باز شونده باشد. برخی از انواع ماسوره ها عبارتند از:

  • ماسوره های گرد: از ماسوره های ضروری برای تزیین است و برای کشیدن خطوط، گذاشتن نقطه و نوشتن پیغام مناسب است.
  • ماسوره های سبد حصیری: همانطور که از اسمش پیداست برای ایجاد بافت حصیری با خامه بر روی کیک استفاده می گردد.
  • ماسوره های خبرنگاران ای: از پرکاربردترین ماسوره هاست و مناسب برای افراد مبتدی می گردد. با این ماسوره می توان صدف، زیگزاگ، رودخانه، گل و خبرنگاران ایجاد کرد.

مرحله 8: شما می توانید تزئین کیک را براساس ذوق و سلیقه شخصی خود و با توجه به مواد و لوازمی که در منزل دارید انجام دهید و حتما احتیاجی به یک تزیین پیچیده و پر دردسر نیست. با یاری قیف یا ماسوره می توانید مدل هایی را بر روی کیک خود ایجاد کنید یا با استفاده از ، اشکال مورد نظر خود را درست کنید.

بخش سوم: روی کیک خود را با شیرینی های تزیینی بپوشانید.

مرحله 1:

  • در تزیین کیک تولد استفاده از تزئینات خوراکی به کیک شما جذابیت خاصی می دهد. در بیشتر فروشگاه های مواد غذایی شکلات ها و های تزیینی به فروش می رسد که برای تزیین کیک بسیار مناسب است.
  • استفاده از مروارید های خوراکی، شکلات ها، ترافل های رنگی و سایر شیرینی های تزیینی می توانند کیک ساده شما را جذاب و دلچسب نمایند.

مرحله 2: ناهمواری های کیک خود را با یک لایه نازک از تزیینات خوراکی بپوشانید. ترافل ها و شکلات های خوراکی استفاده شده برای تزیین کیک، یک روش جادویی برای پوشاندن ناصافی های سطح کیک است. شما با پوشاندن سطح کیک با یک لایه نازک از اینگونه شیرینی ها می توانید جذابیت کیک خود را افزایش دهید.

مرحله 3: برای تزیین کیک از اسباب بازی های دلخواه بهره ببرید. این روش مخصوصا برای تم کیک ها روشی ساده و راحت است که می توانید به یاری آن از شخصیت ها و کاراکتر های مورد علاقه خود برای تزیین کیک بهره ببرید. از مدل های لوگو بهره ببرید. این مدل ها به قدری کوچک هستند که به راحتی می توانید در تزیین کیک خود قرار دهید.

مراحل ذکر شده برای تزیین کیک تولد، ایده ها و پیشنهادات ساده ای هستند که دریافت نتیجه دلخواه از آن فقط با تمرین و ممارست امکان پذیر است؛ بنابراین در اولین تزیین کیک در منزل انتظار کاری بی عیب و نقص نداشته و مطمئن باشید در دفعات بعد، نتیجه بهتری عاید شما می گردد. در ادامه با چند ایده ساده برای تزئین کیک تولد آشنا خواهید شد.

تزئین کیک تولد بچگانه

تزئین کیک تولد در خانه

تزئین کیک تولد شکلاتی

تزئین کیک تولد با لیمو

منبع: setare.com
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 740

به "تزیین کیک تولد در خانه با ایده های جذاب و خلاقانه" امتیاز دهید

2 کاربر به "تزیین کیک تولد در خانه با ایده های جذاب و خلاقانه" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزیین کیک تولد در خانه با ایده های جذاب و خلاقانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید