تصمیم گیری شفاف برای عدم انتقال آب خواست مردم خوزستان است

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، به گزارش خبرنگاران، احمد سیاحی دوشنبه شب در شورای اداری استان خوزستان اظهار کرد: در استان خوزستان مسائل آلاینده به حدی رسیده که از حالت خودپالایی به هیچ وجه نمی توان استفاده کرد.

تصمیم گیری شفاف برای عدم انتقال آب خواست مردم خوزستان است

وی اضافه نمود: داشتن محیط زیست مطلوب یکی از مؤلفه های منطقه خوب است. رضایت مردم و اهداف استاندار برای جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال و رونق بیشتر اقتصاد در مناطق، استفاده از ظرفیت های گردشگری و تشویق نخبگان به ماندگاری محقق نمی گردد مگر با ایجاد محیط زیست مناسب در خوزستان

سیاحی اعلام کرد: مردم و مسئولان استان خوزستان از داشتن محیط زیست مناسب محروم هستند و اگر محیط زیست را بتوانیم سامان دهیم شاهد استقرار و ماندگاری بیشتر مردم خواهیم بود.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: استان خوزستان در مقایسه با استان های دیگر باید خاص و ویژه آنالیز گردد. به عنوان نمونه در سیستان و بلوچستان کمبود آب دریاچه هامون و گردوخاک که طبیعت منطقه است را دارند. در استان اصفهان، رودخانه گاوخونی و در تهران هم مشکل آلودگی هوا وجود دارد ولی در خوزستان از فاضلاب و ورود آن به کارون و پساب های کشاورزی، سد گتوند گرفته تا مسائلی که در اثر اولین بارندگی ایجاد می گردد و کمیت و کیفیت آب همه با هم وجود دارند.

سیاحی ادامه داد: بنابراین اگر حفظ محیط زیست را در خوزستان نداشته باشیم و محیط زیست که امانتی به دست ماست را درست به نسل های دیگر منتقل نکنیم خلاف دین است.

وی شرح داد: سال جاری به دلیل بارندگی خوب و کارهای خوب صورت گرفته، شرایط تالاب های هورالعظیم و شادگان هر دو به نسبت بهتر شده است. همچنین شرایط و رونق مالی خوبی در تالاب شادگان و یک رضایتمندی نسبی بین مردم ایجاد شده است.

سیاحی اضافه نمود: به نظر می رسد تشکیل کمیته راهبردی محیط زیست در خوزستان برای معین راهبردها، دستورالعمل ها و اولویت ها ضرورت دارد و به عبارتی باید نقشه راه داشته باشیم.

وی اعلام کرد: ضرورت استفاده حداکثری از صندوق ملی محیط زیست به منظور تقلیل خسارت های واردشده به محیط زیست استان و آلاینده ها را خواستاریم. همچنین مبالغی برای آلایندگی به شهرداری پرداخت می گردد که باید برای دفع مسائل زیست محیطی استفاده کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: برنامه خوبی برای رودخانه کارون صورت گرفته و اعتبار هشت هزار و 700 میلیارد تومانی که در وزارت نیروی برای کاهش آلودگی کارون تصویب شد باید از سوی محیط زیست موردحمایت قرار بگیرد. موضوع سد گتوند نیز از جمله مواردی است که همواره نگرانی هایی وجود دارد که مطالعات خوبی صورت گرفته و پنج گزینه مطرح شده ولی اصلی ترین گزینه هنوز بیان نشده است.

سیاحی اعلام کرد: اتخاذ تصمیم قاطع و شفاف در رابطه با عدم برداشت آب از سرشاخه ها از جمله تقاضای همه مردم استان است. نگران هستیم که به بهانه آب شرب باز برداشتی صورت بگیرد.

وی اعلام کرد: خبر خوبی مسئولان نفت دادند مبنی بر اینکه اعتبار 487 میلیارد تومان را در راستای مسائل زیست محیطی به استان اختصاص داده اند. به دنبال این هستیم که برنامه زمان بندی پرداخت این اعتبار را داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 119

به "تصمیم گیری شفاف برای عدم انتقال آب خواست مردم خوزستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم گیری شفاف برای عدم انتقال آب خواست مردم خوزستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید