تظاهرات ماموران پلیس، دولت فرانسه را به واکنش واداشت

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، دولت فرانسه در واکنش به اعتراض صدها تن از نیروهای پلیس در ماجرای اتهام نژادپرستی اظهار داشت تنها در صورت اثبات رفتار تبعیض آمیز با مأموران خاطی برخورد می نماید.

تظاهرات ماموران پلیس، دولت فرانسه را به واکنش واداشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، شمار زیادی از مأموران پلیس و ژاندارمری فرانسه در روزهای پنجشنبه و آدینه در اعتراض به سخنان کریستف کاستنر، وزیر کشور راهپیمایی نموده و به صورت نمادین دستبندهای خود را بر زمین انداختند. تظاهرات نمایندگان در پاریس با راهپیمایی در خیابان شانزه لیزه به سوی ساختمان وزارت کشور رفتند.

پس از این راهپیمایی در روز آدینه، کریستف کاستنر با نمایندگان اتحادیه صنفی پلیس و ژاندارمری ملاقات کرد. وزیر کشور در این ملاقات کوشش کرد تا آتش خشم و نارضایتی مأموران پلیس را فرو نشاند و تعمیم دادن رفتارهای خشن بعضی از مأموران به تمام آنها را مردود دانست.

اعتراض پلیس ها به نبود حمایت دولت امانوئل ماکرون و نیز به سخنان روز دوشنبه وزیر کشور بود که گفت با موارد نژادپرستی در پلیس به هیچ عنوان مدارا ننموده و فرد خاطی را از خدمت معلق می نماید. کاستنر این سخنان را در واکنش به اعتراضات گسترده اخیر علیه رفتارهای خشن و نژادپرستانه پلیس در فرانسه ایراد نموده بود.

در بیانیه وزارت کشور که شامگاه آدینه منتشر شد، آمده است: وزیر و معاون وزیر بار دیگر بر حمایت کامل خود از پلیس در برابر چالش ها و تعمیم های ناپذیرفتنی تأکید می نمایند.

این وزارتخانه در بیانیه خود بیان کرد که اقدامات تنبیهی نظیر تعلیق از خدمت در موارد رفتارهای نژادپرستانه، جنسیت زده، یهودستیزانه یا رفتارهای تبعیض آمیز دیگر را تنها هنگامی که واقعیت به اثبات برسد اعمال می نماید و نه هنگامی که بر اساس گزارش های نادقیق و بر پایه گمان انجام می گردد.

وزارت کشور در بیانیه خود همچنین یادآوری کرد که روش بازداشت متهمان به شیوه فشار بر گردن یا فن گلوگیری را همچنان خطرناک قلمداد نموده و به زودی آن را حذف خواهد نمود.

نیروهای انتظامی تا کنون اجازه داشتند در مواردی که متهم در زمان بازداشت مقاومت کند، او را روی زمین خوابانده و با دست گلوی او را فشار دهند تا بتوانند به او دستبند بزنند. کریستف کاستنر روز دوشنبه گفته بود که این شیوه را در دستگاه پلیس منسوخ می نماید.

با این حال در بیانیه وزارت کشور در این زمینه آمده است: افسران پلیس همچنان می توانند فرد را روی زمین بی حرکت نمایند تا بتوانند با استفاده از روش های دیگر، به وی دستبند بزنند.

جورج فلوید، شهروند آمریکایی آفریقایی تبار که کشته شدن او موج گسترده ای از اعتراضات علیه خشونت پلیس و تبعیض و نژادپرستی را در دنیا برانگیخت، بر اثر فشار زانوی یک افسر پلیس در هنگام بازداشت در شهر مینیاپولیس جان خود را از دست داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 358

به "تظاهرات ماموران پلیس، دولت فرانسه را به واکنش واداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات ماموران پلیس، دولت فرانسه را به واکنش واداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید