تهیه پنیر ورقه ای در خانه

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، همان طور که می دانید قیمت پنیر ورقه ای نسبتا خیلی بالا رفته و شما می توانید با چند قلم مواد به سادگی در خانه آن را تهیه کنید.

تهیه پنیر ورقه ای در خانه

پنیر ورقه ای یکی پنیر ها ی فرآوری شده است و از پنیر و مواد لبنی تخمیر نشده تهیه می گردد. این پنیر اولین بار در سال 1911 در سوئیس فراوری شد. پنیر ورقه ای یکی از انواع پنیر ها ی بسیار پر کاربرد در صنعت آشپزی است که می توانید برای تهیه پیتزا و لازانیا از آن بهره ببرید. با خبرنگاران همراه باشید تا طرز تهیه پنیر ورقه ای خانگی را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه پنیر ورقه ای خانگی

  • شیر پرچرب 2 پیمانه
  • سرکه 1 قاشق غذاخوری
  • کره 1 قاشق غذاخوری
  • ژلاتین 1 قاشق غذاخوری
  • نمک و رنگ خوراکی به اندازه لازم

طرز تهیه پنیر ورقه ای خانگی

مرحله اول

برای تهیه پنیر ورقه ای احتیاج به شیر پرچرب دارید و بهتر از شیر محلی بهره ببرید تا چرب تر باشد. شیر ها ی پاستوریزه اصلا برای تهیه این پنیر مناسب نیستند. 1پیمانه شیر را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا فقط گرم گردد. احتیاجی به جوشاندن شیر نیست، دقت کنید شیر فقط باید گرما داشته باشد.

مرحله دوم

سرکه را به شیر اضافه کنید و به محض اضافه کردن سرکه شیر شما می برد. فرقی نمی کند از سرکه سفید یا انگور یا سرکه سیب خانگی بهره ببرید. وقتی شیر برید و کاملا دو تکه شد، باید آن را از یک صافی رد کنید.

مرحله سوم

با پشت قاشق پنیر را خوب فشار دهید تا آب و پنیر جدا گردد. پنیر تهیه شده داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید و به آن 1 پیمانه شیر اضافه و مواد را میکس کنید. حالا باید مواد تهیه شده را داخل قابلمه بریزید و کمی نمک و کره را اضافه کنید و هم بزنید. وقتی داغ شد ژلاتین را بریزید.

مرحله چهارم

مواد را خیلی هم بزنید تا ژلاتین ذوب گردد. سپس در خاتمه باید کمی زعفران یا رنگ خوراکی به مواد اضافه کنید تا مانند بیرون زرد رنگ گردد. یک ظرف مستطیل را بردارید و کمی چرب کنید و از مواد پنیری داخل آن بریزید و چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و بعد به شکل دلخواه برش بزنید. این پنیر را برای ساندویچ مرغ با قارچ و سیب زمینی استفاده نمایید.

نکات کلیدی در تهیه پنیر ورقه ای خانگی

  • می توانید پنیر ورقه ای را فریز و بسته بندی کنید.
  • افزودن رنگ یا زعفران در طعم و مزه این پنیر تاثیری ندارد.
  • آب پنیر را خوب بگیرید تا سفت گردد.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا دستورهای بیشتر از آشپزی ساده ترین و خوشمزه ترین غذا با سیب زمینی را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 20 شهریور 1401 بروزرسانی: 20 شهریور 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1432

به "تهیه پنیر ورقه ای در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه پنیر ورقه ای در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید