توصیه های جهاد کشاورزی برای پیشگیری از خسارت به باغ های خرمالو

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان برای پیشگیری از خسارت مگس میوه مدیترانه ای به باغ های خرمالو توضیحاتی داد.

توصیه های جهاد کشاورزی برای پیشگیری از خسارت به باغ های خرمالو

کیانوش حق نما گفت: خسارت آفت مگس میوه مدیترانه ای به باغ های خرمالو در استان شروع شده است و باغداران باید اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

او اضافه نمود: هر نوع ریزشی از محصول خرمالو باید جمع آوری و در عمق 50 سانتی متری خاک دفن گردد.

حق نما گفت: کف باغ به طور مرتب دیسک زده گردد و خرمالو ها قبل از رسیدن کامل چیده گردد تا مراحل رسیدگی را فیزیولوژیکی طی نمایند.

او اضافه نمود: محلول پروتئین پاشی در باغ های خرمالو در دستور کارباغداران قرار گیرد و در صورت بارندگی مجددا محلول پاشی انجام گردد چراکه بارندگی اثر این محلول پاشی ها را کاهش می دهد.

به گفته حق نما عملیات محلول پاشی بر روی تنه درخت و شاخه نزدیک به میوه اسپری گردد تا برای مصرف خرمالوی رسیده مسئله ای به وجود نیاید.

او ادامه داد: علاوه برخرمالو از باغ های شهرستان بندرگز مشاهده آفت مگس میوه مدیترانه ای در باغ های نارنگی، پرتقال و انار هم گزارش شده است.

مگس میوه مدیترانه ای به بیش از 300 گونه گیاهی مختلف از جمله درختان میوه دانه دار، هسته دار، انار، انگور، بادام، انواع میوه های درختچه ای، بوته ای، سبزی، صیفی، مرکبات حمله می نماید و نسبت به بعضی از آن ها از جمله هلو، انجیر، خرمالو، گلابی، نارنگی پیش رس ترجیح میزبانی شدیدی دارد.

استان گلستان 32 هزار هکتار باغ دارد و سالانه حدود 290 هزار تن محصول باغی در استان فراوری می گردد.

استان گلستان 660 هکتار باغ خرمالو دارد.

خبرنگاران گلستان گرگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 مهر 1401 بروزرسانی: 21 مهر 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1448

به "توصیه های جهاد کشاورزی برای پیشگیری از خسارت به باغ های خرمالو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های جهاد کشاورزی برای پیشگیری از خسارت به باغ های خرمالو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید