نکات مهم در پخت ته چین؛ غذایی که خلاقیت می طلبد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، چرا ته چین همواره از لذیذترین غذاهاست؟ پاسخش ساده است؛ چون گوشت، مرغ یا هر ترکیب دیگری با برنج مخلوط می گردد، به هم آغشته می شوند و این ترکیب مزه فوق العاده ای را ایجاد می نماید. ته چین همواره ترکیب مرغ و برنج را به فکر می آورد اما می توان این ترکیب را با بادمجان، اسفناج و گوشت درست کرد تا ته چین مجذوب کننده تری داشته باشیم. یکی از خوشمزه ترین این ترکیب ها، ته چین گوشت است که شاید زمان بیشتری برای پخت ببرد اما به تجربه درست کردن آن می ارزد.

نکات مهم در پخت ته چین؛ غذایی که خلاقیت می طلبد

مواد لازم:

  • پیاز: یک عدد
  • روغن: به اندازه لازم
  • گوشت : 600 گرم
  • نمک و زردچوبه و فلفل: به اندازه لازم
  • برنج : 4 پیمانه
  • تخم مرغ: دو عدد
  • ماست چکیده : 8 قاشق غذاخوری
  • کره: 200 گرم
  • زعفران دم نموده : 4 قاشق غذاخوری
  • خلال بادام و خلال پسته برای تزیین: به اندازه لازم

طرز تهیه و دستور پخت:

1. برای پخت ته چین گوشت درون قابلمه ای مناسب اندازهی روغن بریزید. سپس قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و پیازها را درون روغن تفت دهید تا نرم شوند. سپس گوشت را به آنها بیفزایید و تفت دهید.

2. بعد از اینکه گوشت تغییر رنگ داد به مخلوط پیاز و گوشت و زردچوبه و فلفل سیاه و آب و زعفران دم نموده را بیفزایید و اجازه دهید تا گوشت به مدت 2 ساعت پخته گردد و در اواخر پخت گوشت به آن نمک اضافه کنید و بعد از پخت گوشت قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید.

3. در مرحله بعدی فر را روی دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا به خوبی گرم گردد. سپس درون قابلمه ای مناسب اندازهی آب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و اجازه دهید تا آب به دمای جوش برسد و برنج خیس خورده را درون آب در حال جوش بریزید و بعد از اینکه برنج به مرحله آبکشی رسید آن را درون آبکش بریزید.

4. درون ظرفی دیگر تخم مرغ ها را بشکنید و ماست و ادویه ها و کره و زعفران دم نموده را به تخم مرغ ها بیفزایید و آنها را هم بزنید سپس برنج را درون مخلوط تخم مرغ ها بریزید و آن را هم بزنید.

5. در مرحله آخر اندازهی روغن درون ظرف مخصوص فر بریزید و نصف مایه ته چین را درون ظرف بریزید و گوشت را به صورت لایه ای و منظم روی سطح برنج بچینید و به جای مانده مایه ته چین را روی گوشت ها بریزید سپس ظرف حاوی ته چین را به مدت 60 دقیقه درون فر قرار دهید و بعد از اینکه ته چین به صورت کامل پخته شد آن را از درون فر بیرون آورید و در ظرف مورد نظر خود برگردانید و این غذای ایرانی خوش طعم را با خلال پسته و خلال بادام و خلال پوست پرتقال به زیبایی و زرشک تزیین کنید.

در این زمینه بخوانید:

چه کنیم که لوبیاپلو شفته نگردد؟ فوت و فن ها

چه کنیم که آش رشته، نه آبکی باشد و نه بسیار غلیظ!

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1075

به "نکات مهم در پخت ته چین؛ غذایی که خلاقیت می طلبد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم در پخت ته چین؛ غذایی که خلاقیت می طلبد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید