حمایت از صنایع کوچک پیش احتیاج توسعه فراوری داخلی است

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت توسعه صنایع کوچک زمینه ساز رونق فراوری است و واحدهای فراوریی کوچک نقش زیادی در اشتغالزایی و بهبود شرایط مالی کشور دارند.

حمایت از صنایع کوچک پیش احتیاج توسعه فراوری داخلی است

به گزارش اتاق اصناف ایران، محمودبنانژاد اضافه نمود: برطرف موانع پیش روی صنایع کوچک و میانه زمینه نقش آفرینی آنها در نظام مالی کشور را فراهم می نماید و در همه کشورهای پیشرفته تولیدی های خرد از اهمیت بالایی برخور دارند، چرا که صنایع کوچک با سرمایه اندک شکل گرفته و اشتغال پایدار را ایجاد می نمایند و به عنوان مکمل صنایع تولیدی بزرگ فعالیت دارند.

وی توضیح داد: در حال حاضر ایجاد کارخانه های بزرگ صنعتی به لحاظ هزینه های بالا در سرمایه گذاری و مشارکت بخش های مختلف بانکی و سازمانی ارزان نیست و بعضا تراز منفی بالایی هم دارند اما ایجاد صنایع کوچک و میانه با سرمایه اندک و بازدهی بالا مولد ایجاد مشاغل پایدار هستند که بیشتر کشورهای پیشرفته مانند چین با حمایت از صنایع کوچک و رشد این واحدها توانستند بازارهای منطقه ای را در دست بگیرند.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران اضافه نمود: فعالیت کارگاهای تولیدی کوچک در شهرک های صنفی میتواند جهت رشد و توسعه این واحدها را فراهم کند و خوشبختانه شرکت شهرک ها و سازمان صنایع کوچک و صنعتی با ایجاد تغییر در اساسنامه این شهرک مجوز فعالیت شهرک های صنفی را داده است که آغاز فعالیت واحدهای خرد در این شهرک ها زمینه توسعه و رشد کارگاههای تولیدی کوچک فراهم می گردد.

بنانژآد اظهار کرد: فعالیت واحدهای خرد تولیدی در شرکت شهرک های صنعتی و صنفی مزیت های از جمله معافیت مالیاتی، استفاده از تسهیلات مناسب و بهره گیری از کیلینک های مشاوره ای در زمینه مسائل حقوقی و بازارهای کسب وکار، برند سازی و … در پی خواهد داشت.

وی اضافه نمود: در حال حاضر تسهیلات بانکی برای واحدهای تولیدی صرفه مالی ندارد و هزنیه تمام شده این وام ها برای واحدهای تولیدی بسیار بالا می باشد و به علت رشد بالای تورم و کاهش ارزش پول ملی هزینه تمام شده کارگاههای کوچک بالا رفته و قدرت گردش سرمایه این واحدها کاهش یافته است که دولت باید با یارانه ای که به تسهیلات می دهد، حمایت بیشتری از واحدهای تولیدی به عمل آورد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1320

به "حمایت از صنایع کوچک پیش احتیاج توسعه فراوری داخلی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از صنایع کوچک پیش احتیاج توسعه فراوری داخلی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید