خبرنگاران تصفیه خانه شیرابه سراوان رشت ظرف یک ماه آینده بهره برداری می گردد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، رشت - خبرنگاران- شهردار رشت گفت: ساخت تصفیه خانه شیرابه رشت تا به امروز 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بر اساس گفته های پیمانکار امیدواریم تا حدود 25 روز آینده به بهره برداری برسد.

خبرنگاران تصفیه خانه شیرابه سراوان رشت ظرف یک ماه آینده بهره برداری می گردد

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، ناصر حاج محمدی عصر روز دوشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران در رشت با اشاره به اتفاقات در سایت سراوان رشت محل دفن زباله قبل از مسئولیتش در شهرداری رشت اضافه نمود: برای احداث تصفیه خانه شیرابه سراوان رشت در سال 95 قرارداد منعقد شد، اما تا سال 98 هیچ کاری نشد.

وی اضافه نمود : زمانی که به عنوان شهردار رشت فعالیت خود را آغاز کردم محدوده تصفیه خانه زمین مسطحی بوداما با پیگیری ها و کوشش های اجرا شده در طول این مدت، عملیات اجرایی ساخت تصفیه خانه آغاز شد و پیشرفت آن اکنون به بیش از 90 درصد رسید.

شهردار رشت احداث تصفیه خانه شیرابه را اقدامی ارزشمند دانست و خاطر نشان کرد: این تصفیه خانه می تواند شیرابه فراوریی را تصفیه نموده و بعد از آن شیرابه تصفیه شده به صورت آب تمیز وارد رودخانه شود.

وی با بیان اینکه تصفیه خانه شیرابه رشت در محل دفن زباله در سراوان یکی از پیشرفته ترین نمونه در کل کشور است، اضافه نمود: این پروژه چندین ماه وقت و انرژی ما را گرفت اما نتیجه آن برای مردم بسیار ماندگار است.

وی با اشاره به اینکه ارتفاع زباله ها در سایت سروان به بیش از 75 متر می رسد و انبوه زباله های شهر رشت و مناطق اطراف به این محدوده منتقل می شود که وجود این تصفیه خانه برای تبدیل و تصفیه شیرابه این زباله ها و جلوگیری از ورود آن به طبیعت بسیار حیاتی است.

احداث دستگاه زباله سوز از دیگر پروژه مهم شهرداری رشت

حاج محمدی در بخش دیگری احداث دستگاه زباله سوز را یکی دیگر از پروژه های شهرداری رشت در لاکان طی مدت مسئولیت خود عنوان و ذکر کرد: قرارداد احداث دستگاه زباله سوز در سال 92 منعقد شد و زمین برای احداث آن تا خرداد 98 که به عنوان شهردار رشت انتخاب شدم هنوز در مشاجره بود که آیا بشود یا نشود.

وی گفت: زمینی که برای احداث دستگاه زباله سوز اختصاص یافته بود، مدعی داشت که با پیگیری ها و حکم داستانی مشکل حل شد و عملیات ساختمانی آغاز گشت.

وی خاطر نشان کرد: پیمانکار فعال شده و تامین اعتبار ساختمانی بخش اول و حمل بخشی از مصالح مورد احتیاج اجرا شده و عملیات اجرایی آغاز شده است.

افزایش ظرفیت کودآلی

وی با اشاره به اقدامات شهرداری برای افزایش ظرفیت فراوری کودآلی از زباله های شهر بیان داشت: بدین منظور دو پروژه تعریف و قراردادی در سال 96 به مبلغ 6 میلیارد و 100 میلیون تومان و پنج میلیارد و 155 میلیون تومان برای ایجاد 2 دستگاه سوله 6 هزار مترمربعی منعقد شد که عملیات پی کنی سوله های جدید خرداد ماه پارسال آغاز شد.

به گفته وی، عملیات اجرایی یکی از سوله ها تمام شده و کف سازی و پوشش سقف آن در دست انجام است و سوله دیگر حدود 22 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اعتبار مورد احتیاج آن به میزان 9 میلیارد تومان ار سوی دولت تامین شده تا به سرانجام برسد.

وی در ادامه بیان داشت: خط یک و دو کارخانه کودإلی با ظرفیت اسمی 500 تن طی بیش از 20 سال گذشته راه اندازی شده و در این مدت اورهال و بازسازی و بهسازی نشده بود از این رو برای مدتی خط یک آن تعطیل و بهسازی شد و با ظرفیت 300 تن در حال اجراست و ظرفیت خط 2 هم به مناقصه گذاشته شد، ضمن آنکه خط 3 و 4 هم قرارداد جدیدی است که اکنون مورد مناقشه شورا و شهرداری است اما هیچ تخلفی در جریان برگزاری و واگذاری مناقصه انجام نشده و دستگاه های مربوطه هم ر حال آنالیز هستند.

اقدامات سرمایه گذاری شهرداری رشت

شهردار رشت در ادامه خاطر نشان کرد: شهرداری سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه سرمایه گذاری انجام داد و تعدادی قرارداد سرمایه گذاری به وسیله سازمان سرمایه گذاری منعقد نمود که برای توسعه شهر مطلوب است.

وی اجرای فیبر نوری در رشت را یکی از این سرمایه گذاری ها عنوان و خاطر نشان کرد: اجرای فیبرنوری در تمام تقاطع ها در رشت ضمن اضافه شدن دوربین ها به هوشمند سازی شهر یاری می نماید.

وی بیان داشت: اجرای پروژه تفریحی گیل لند یکی از بزرگترین سرمایه گذاری در شهر است که قرارداد آن روز گذشته منعقد شد، در اجرای این پروژه هزار و 890 میلیارد تومان سرمایه گذاری شامل طراحی، مهندسی ساخت، تجهیز مجموعه با کاربری های مختلف آورده سرمایه گذار برای اجرای این طرح به شهر است و 290 میلیارد تومان هم آورده شهرداری شامل زمین و پروانه است.

شهردار رشت گفت: پارک آبی، فضای ورزشی، شهرباری، سالن های همایش، هتل چهار ستاره و غیره در این پروژه دیده شده است.

وی در ادامه با اشاره به حاشیه های ایجاد شده در ارتباط با پروژه گیل لند اعلام کرد: زمینی به مساحت 46 هکتار در ورودی شهر مربوط به شهرداری رشت کنار آرامستان است که ما گوشه ای از آن به وسعت 14 هکتار را به این پروژه اختصاص دادیم که کل فضا سرپوشیده است و فضایی کاملا متفاوت و مجزا از سایر مناطق است.

حاج محمدی درباره حاشیه های قرارداد مربوط به خط 3 و 4 کارخانه کودآلی گفت: برای آن مناقصه برگزار گردید، پنج شرکت اسناد خریدند و یک شرکت اسناد را تحویل داد که شهرداری بر اساس صرفه و صلاح خود، بازگشایی کرد و به دستگاه های نظارتی فرستاد.

وی اضافه نمود: اکنون شرکتی که به این مناقصه اعتراض نموده آن است که در مناقصه اسناد را خریده اما تحویل نداده و بهانه اش این است که شرایطی که شما اکنون گذاشتید آن زمان نگفته بودید که این بهانه کاملا واهی است.

وی بیان داشت: آن فردی که این کاره است ارتباطاتی از گذشته با کارمندان شهرداری داشته و اکنون هم دارد.

کار در حوزه فضای سبز شهری آغاز شده اما کافی نیست

شهردار رشت بیان داشت: کار در حوزه فضای سبز و ارتقا و زیباسازی شهر آغاز شده اما کافی نیست.

وی شرح داد : پیش از این تمام اقدامات زیباسازی را به مناطق شهرداری رشت واگذار می کردند که به دلیل فشارهای زیاد در حوزه درآمد، فرصت کافی برای زیباسازی شهر نبود.

حاج محمدی بیان داشت: با فشارهای زیاد و برگزاری جلسه های مختلف این کار را از مناطق گرفتیم به سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری محول کردیم و امید است نتایج خوبی در بر داشته باشد.

شهردار رشت: وارد چالش جدید استیضاح شدیم

شهردار رشت با تشریح اقدامات شهرداری این کلانشهر با شیوع ویروس کرونا از اسفند سال گذشته تا به امروز در بخش هایی شامل گندزدایی و ضدعفونی گفت: اینک از چالش کرونا در آمدیم وارد چالش جدید استیضاح شده ایم وبرنامه ریزی عجیب و غریبی برای شهردار رشت شده که داستان خیلی جالبی نیست.

وی با بیان اینکه این زیبنده شهر رشت نیست که شهرداری آن مسائل عدیده ای داشته باشد، گفت: در 21 خرداد 98 منصوب و 26 خرداد 98 معارفه شدم و روز بعد، کارم را در تصدی شهرداری آغاز کردم.

شهردار رشت خاطر نشان کرد: پنج ماه حقوق تأخیری باقی مانده بود که همه را پرداخت کردیم، در این مدت سعی شد که نیروی جدید وارد شهرداری نشود، این مجموعه بیش از چهار هزار پرسنل دارد و با مازاد جدی نیرو روبرو است.

وی در ادامه با بیان اینکه همه شهرداری های ایران به وسیله شورای شهر اداره می شود، اضافه نمود: شورای شهر برانگیخته و منتخبان مردم است و طبق قانون وظایفی دارد و باید در راستای خدمت به مردم گام بردارد.

شهردار رشت خاطر نشان کرد: نظارت بر عملکرد شهردار و شهرداری در صدر وظایف شورا است اما در هیچ کجا نیامده که در وظایف شهردار دخالت کند.

وی با بیان اینکه انتصابات از وظایف شهردار است، اظهار کرد: اگر عضوی از شورای شهر سؤالی از انتصاب کسی داشته باشد می تواند از شهردار بپرسد و مشورت دهد نه اینکه گفته شود باید این شخص را در پستی بگذاری و این سهم من است.

شهرداری رشت به دنبال اجرای پروژه شفاف سازی است

حاج محمدی در ادامه بیان داشت: شهرداری رشت به دنبال پروژه شفاف سازی است که این مهم خواسته شورای شهر بوده و به امضا چند نفر از اعضای شورا رسیده ضمن اینکه وزارت کشور رشت به عنوان یکی از شهرهای پایلوت انتخاب نموده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه باید مناقصه گذاشته شود و نمی توانیم خارج از قاعده و قوانین کار کنیم، خاطر نشان کرد: شفاف سازی پروژه بسیار پیچیده است، تمام اموال شهرداری باید بارکد خورده و بسیاری از موارد دیگر عملیاتی شود.

شهرداری تعدادی پروژه های عمرانی نیمه تمام دارد

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: شهرداری رشت تعدادی پروژه های نیمه کاره دارد که از گذشته بوده و هنوز هم به سرانجام نرسیده که به بدهی سنگین شهرداری بر می شود.

وی گفت: بر اساس برآوردهای حوزه اقتصادی شهرداری رشت بیش ار 800 میلیارد تومان از دوران گذشته بدهکار شده که این بدهکاری بخشی به وسیله دین در حال پرداخت است ضمن اینکه به دنبال دریافت طلبهای این مجموعه از سایر بخش ها هم هستیم.

شهردار رشت بیان داشت: از محل تبصره و قانون برنامه سال 98 بودجه کل کشور کوشش کردیم که طلب شهرداری را از دولت احصا کنیم که تقریبا 90 درصد کار مقدماتی اجرا شده و بیش از 291 میلیارد تومان از طلب شهرداری احصاء شد.

رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 253

به "خبرنگاران تصفیه خانه شیرابه سراوان رشت ظرف یک ماه آینده بهره برداری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تصفیه خانه شیرابه سراوان رشت ظرف یک ماه آینده بهره برداری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید