روش های تشخیص عسل طبیعی از عسل تقلبی

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، با استفاده از روش های تشخیص عسل طبیعی از تقلبی می توانیم از کیفیت عسل مصرفی خود مطمئن باشیم.

روش های تشخیص عسل طبیعی از عسل تقلبی

عسل طبیعی به شهد گل هایی گفته می شود که زنبور پس از تغذیه از گیاهان مختلف، آن را فرآوری و تغلیظ کرده و در کندو ذخیره کرده باشد. در صورتی که زنبورها به جای شهد گل ها و گیاهان از قند سفید، شکر و یا انواع آب میوه ها تغذیه کرده باشند، محصول آن را نمی توان عسل طبیعی نامید. با مجله اینترنتی خبرنگاران همراه باشید.

روش های تشخیص عسل طبیعی از عسل تقلبی

روش های مختلفی برای تولید عسل تقلبی وجود دارد که تشخیص آن ها در بیشتر مواقع برای خریدار عادی کاری سخت و حتی غیرممکن است. در جدول زیر برخی روش های تشخیص عسل طبیعی از عسل تقلبی را به شما معرفی می کنیم.

روش تشخیصعسل طبیعی (خالص)عسل تقلبی
تست چسبندگیاگر کمی از آن را بین انگشتان خود قرار دهید، تمایلی به چسبندگی ندارد.به علت داشتن درصد بالایی از شیرین کننده ها چسبنده است.
تست غلظتعسل طبیعی به نسبت غلیظ است و اگر کمی از آن را کج کنیم، طول می کشد تا به آن طرف ظرف برسد.بسیار روان است و اگر آن را کج کنید، به سرعت روان می شود.
طعم و مزهبرخلاف باور عموم، مزه عسل طبیعی به سرعت از دهان می رود و طعم آن با حرارت دیدن و سرد کردن تغییر می کند. به علت وجود مواد شیرین کننده طعم آن در دهان باقی می ماند.
عطر و بواگر با تجربه باشید به سرعت می توانید عطر و بوی گل ها و گیاهانی که عسل از شهد آن ها درست شده را احساس کنید. بدون بو یا بوی ترشی و اسانس های صنعتی است.
گرم کردنبا گرم کردن عسل خالص، به سرعت کاراملی می شود، اما کف نمی کند.به علت وجود شکر و آب پس از گرم کردن تشکیل کف می دهد و حباب حباب می شود.
تست حلالیتپس از ریختن در آب بلافاصله حل نمی شود و به صورت توده ای در ته ظرف باقی می ماند.به علت افزودنی هایی که دارد به سرعت در آب حل می شود.
تست شعله کبریتی که نوک آن عسلی شده و سپس پاک شده به راحتی روشن می شود.به علت رطوبت اینگونه عسل ها کبریت به راحتی روشن نمی شود.
تست نان تُستهنگامی که عسل را بر روی نان تست بمالید پس از چند دقیقه نان، سفت و سخت می شود.به علت مواد افزودنی، نان خیس و مرطوب می شود.
تست جذباگر چند قطره از آن را بر روی دستمال کاغذی بریزید به هچ وجه جذب نمی شود. حتی اگر بر روی پارچه سفید بریزد لک ایجاد نمی شود.علاوه بر اینکه بر روی دستمال کاغذی جذب می شود، بر روی پارچه سفید هم لک ایجاد می کند.
ناخالصی هادر داخل عسل خالص، ناخالصی هایی مثل گرده موم و حتی قسمتی از بدن زنبور هم وجود دارد.هیچ گونه مواد جامد و یا ناخالصی در آن وجود ندارد. این امر تشخیص عسل خالص را سخت تر می کند.
پیشنهاد مطالعه: 7 روش خانگی برای خلاصی از شر مورچه ها را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 17 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1402 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1536

به "روش های تشخیص عسل طبیعی از عسل تقلبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های تشخیص عسل طبیعی از عسل تقلبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید