زادمهر: نشریات دانشجویی با بی&zwnjتوجهی مسئولان چاپ نمی&zwnjشوند

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، دبیر کل سابق جامعه اسلامی دانشجویان گفت: نشریات دانشجویی به عنوان یکی از بنیادین‌ترین بخش‌های فعالیت‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها به بهانه اینکه دانشجویان نشریه مطالعه نمی‌کنند چاپ نمی‌شود.

زادمهر: نشریات دانشجویی با بی&zwnjتوجهی مسئولان چاپ نمی&zwnjشوند

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ فوری از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

محمد زادمهر دبیر کل سابق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و مولف کتاب روزنامه نگاری دانشجویی در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: نشریات دانشجویی به عنوان یکی از بنیادین‌ترین بخش‌های فعالیت‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها به بهانه‌ اینکه دانشجویان نشریه مطالعه نمی‌کنند چاپ نشده و با بی توجهی مسئولین روبه رو هستند.

وی اضافه کرد: کتاب روزنامه نگاری دانشجویی با در نظر داشتن سوابق حضورم در نشریات دانشجویی و برگزاری دوره‌های تخصصی آموزشی این حوزه در تعدادی از استان‌های کشور یک تجربه نگاری است که تقریبا اغلب موارد ذکر شده، توسط بنده سنجیده و اجرایی شده است. در دوره فعلی حضور و فعالیت در نشریات دانشجویی با در نظر داشتن شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها و ضرورت فعالیت و حضور نشریات دانشجویی در فضای مجازی، آموزش تخصصی روزنامه نگاری و نحوه مطلوب استفاده از ابزار‌های متنوع این رشته با نگاه حضور در فضای مجازی احتیاج امروز دانشجویان فعال در این حوزه است که از این جهت مطالعه کتاب یاریی مفید و بسیار کاربردی است.

زامهر بیان نمود: کتاب روزنامه نگاری دانشجویی به صورت تخصصی برای فعالین دانشجویان در تمام حوزه‌ها که علاقه‌مند به حضور در عرصه نشریات دانشجویی هستند، تدوین شده است. کتاب در 9 فصل، شامل شروع راه، نام نشریه، ارکان نشریه، مراحل آماده سازی نشریه، اصول نگارشی و ویرایشی، جذب دانشجو، فراوریات چند رسانه ای، جشنواره نشریات دانشجویی و اصول اخلاقی تدوین شده که در هر بخش مباحث مورد احتیاج فعالین دانشجویی جهت حضور و فعالیت در حوزه نشریات دانشجویی بدون ذکر مطالب اضافی و بدون کاربرد، ارائه شده است.

وی بیان نمود: کتاب در 154 صفحه و قطع رقعی توسط انتشارات پژوهشگر برتر که از ناشران قدیمی عرصه نشر کتب علمی و تخصصی است، آماده چاپ و توزیع شده که با صدور مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی روز‌های آینده منتشر خواهد شد.

دبیر کل سابق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: در کوشش هستیم که بزودی نسخه‌های مکتوب و مجازی کتاب برای استفاده دانشجویان منتشر گردد. به همین دلیل با توزیع کنندگان اینترنتی و اپلیکیشن‌های فروش نسخه‌های مجازی کتاب مذاکراتی شده است که بزودی نحوه دسترسی به کتاب به وسیله صفحات رسمی به آدرس‌های S.journalism.B در اینستاگرام و تلگرام S-journalism-B در پیغام -رسان‌های داخلی و خارجی اعلام خواهد شد.

وی توضیح داد: باتوجه به انتها حضور بنده در فعالیت‌های دانشجویی و رصدی که داشته ام خلاء‌های محتوایی و منابع مطالعاتی تشکیلاتی شناسایی شده است و دو جلد کتابی که تا به امروز فراوری شده است یعنی کتاب روابط عمومی تشکیلاتی و کتاب روزنامه نگاری دانشجویی در جهت یاری به فعالین دانشجویی تدوین و منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 615

به "زادمهر: نشریات دانشجویی با بی&zwnjتوجهی مسئولان چاپ نمی&zwnjشوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زادمهر: نشریات دانشجویی با بی&zwnjتوجهی مسئولان چاپ نمی&zwnjشوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید