شهر باستانی 2500 ساله مربوط به تمدن یونان، تصاویر

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، دانشمندان شهر باستانی 2500 ساله ای را در میان ویرانه هایی یافتند که پیش از آن توسط محققان مورد مطالعه قرار گرفته بود اما تصور می کردند بخشی از تپه های نزدیک ویرانه ها هستند که به آن ارتباطی ندارند.

شهر باستانی 2500 ساله مربوط به تمدن یونان، تصاویر

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

این شهر باستانی 2500 ساله که در نزدیکی آتن و در میان تپه ها و در میان سنگ هایی پراکنده کشف شده است ، توسط گروهی از محققان متشکل از دانشمندان یونانی ، انگلیسی و سوئدی از دانشگاه های بورنموث و گوتنبرگ در حال مطالعه و آنالیز های علمی قرار گرفته است .

باستان شناسان در این کاوش تا به حال پیروز به کشف یک میدان شهری و یک شبکه خیابانی در این شهر باستانی 2500 ساله شده اند که بیانگر شهری عظیم بوده است. محوطه داخل دیوار شهر به بیش از 40 هکتار می رسید. محققان به طور تصادفی به باقی مانده های برج ها، دیواره ها و حتی دروازه های شهر روی قله و دامنه تپه های فرضی دست یافتند.

در این ممیان ویرانه هایی که روزی تصور می شد تپه های اطراف یک شهر ویران شده باشد، بقایای یک شهر عظیم و بااهمیت بالا بوده و این که تا به حال نیز هیچ باستان شناس یا محققی پیروز به کشف این شهر باستانی نشده است ، جای تعجب دارد.

بد نیست بدانید که بقایای این شهر باستانی 2500 ساله از روی زمین قابل مشاهده نیست و به همین دلیل تا به امروز کسی متوجه حضور این شهر نشده است.

با توجه به چین شرایطی باستان شناسان در تلاشند تا مانع از حفاری ها در این منطقه شوند و قرار است با استفاده از رادار قابل نفوذ به زمین، ویرانه های آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند. آنها در دو هفته ابتدایی مطالعات خود، به کوزه های قدیمی و سکه های مربوط به 500 سال قبل از میلاد دست یافتند.

رونق این شهر باستانی 2500 ساله از حدود 300 سال قبل از میلاد متوقف شد اما احتمال می رود که بیش از حدود 200 سال رونق آن بوده است و این احتمال نیز می رود که فتح این منطقه در جنگ روم ، باعث بیرون رانده شدن شمار زیادی از ساکنان این شهر شد.

از آن جایی که دانشمندان تا به امروز اطلاعات کمی پیرامون این شهر باستانی 2500 ساله در این منطقه داشته اند، آنالیز های بیشتر این ویرارنه ها، سرنخ هایی از دوران خشونت بار تاریخ یونان باستان را در اختیار محققان قرار می دهد.

منبع: گردشبان
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 137

به "شهر باستانی 2500 ساله مربوط به تمدن یونان، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر باستانی 2500 ساله مربوط به تمدن یونان، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید