شیائومی بیش از همه از سقوط هواوی نفع برده است

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، سهم بازار هواوی در مناطق مختلف دنیا با سرعت زیادی در حال کاهش است و تحقیقات نشان می دهند که شیائومی بیشترین نفع را از مسائل هواوی می برد. حالا در جدیدترین گزارش اقتصادی شیائومی، بهبود شرایط این شرکت تأیید شده است.

شیائومی بیش از همه از سقوط هواوی نفع برده است

در سه ماهه منتهی به دسامبر 2020، سود سالانه این شرکت با رشد 36.7 درصدی روبه رو شده است. طی این مدت، شیائومی توانسته سود 490.7 میلیون دلاری کسب کند و درآمد آن در این مدت به 10.8 میلیارد دلار می رسد. فروش گوشی های هوشمند بار دیگر بیش از نیمی از کل فروش شیائومی را به خود اختصاص داده است.

در این سه ماهه نسبت به مدت مشابه سال 2019، فروش گوشی های شیائومی 38.4 درصد بیشتر شده و روی هم رفته گوشی های گران قیمت جلب توجه زیادی نموده اند. همان طور که گفتیم بخش قابل توجهی از این موفقیت به لطف مسائل هواوی امکان پذیر شده است. در بازار چین، فروش گوشی های شیائومی نسبت به سه ماهه چهارم 2019 حدود 52 درصد افزایش یافته و سهم بازار این گوشی ها در بازار چین به تقریبا 15 درصد رسیده است.

در چند سال گذشته شیائومی تمرکز خود را بر روی بازار اروپا افزایش داده و در این بازار هم به لطف مسائل هواوی توانسته عملکرد خیلی خوبی را داشته باشد. با وجود این موفقیت ها، شیائومی باید با چالش های مختلفی روبه رو گردد.

به گفته مدیرعامل شیائومی، کمبود جهانی تراشه که طیف وسیعی از گجت ها را تحت تأثیر قرار داده، در امسال و سال آینده یک چالش عظیم برای این شرکت خواهد بود. با این وجود، شیائومی اعلام نموده که طبق پیش بینی های صورت گرفته، در امسال میلادی هم فرایند رشد این شرکت ادامه پیدا می نماید.

  • آیا شیائومی می تواند جای خالی هواوی را پر کند؟

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 857

به "شیائومی بیش از همه از سقوط هواوی نفع برده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی بیش از همه از سقوط هواوی نفع برده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید