فوائد سلامتی بخش کاکائو

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، فوائد سلامتی بخش کاکائو بیشتر از آنچه می توانید تصور کنید است. با این حال، این فوائد تنها در صورتی عاید شما می شوند که آن را در مقادیر صحیح و در حد اعتدال مصرف نمایید

فوائد سلامتی بخش کاکائو

مترجم: رزیتا ملکی زاده

فوائد سلامتی بخش کاکائو بیشتر از آنچه می توانید تصور کنید است. با این حال، این فوائد تنها در صورتی عاید شما می شوند که آن را در مقادیر صحیح و در حد اعتدال مصرف نمایید. قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید، موجب ایجاد رنگدانه، لک های تیره و در مجموع آسیب دیدگی پوست می گردد. مجدداً خاطر نشان می گردد که محتوای بالای فلاوانول در کاکائو، به جلوگیری از پیری زودرس یاری نموده، زبری پوست را برطرف ساخته و بهتر از هر کرم ضد آفتاب در مقابل اشعه ماوراء بنفش مقاومت می نماید. این خوراکی خوشمزه یعنی کاکائو دارای چندین خواص سلامتی بخش است. به باور عموم مردم، کاکائو نخستین بار در کوه های آمریکای جنوبی یافت شد. رنگ، طعم، عطر و به علاوه فوائد سلامتی بخش کاکائو آن را به یکی از خوشمزه ترین داروها برای بیشتر عاشقان شکلات تبدیل نموده است.

فشار خون

مطالعات انجام شده نشان می دهند که در صورت مصرف کاکائو در مقادیر تجویز شده، فشار خون کاهش می یابد. کاکائو تیره شیرین نشده حاوی فلاونوئیدهایی است که موجب کاهش در فشار خون سیستولیت و دیاستولیک می شوند. پلی فنولهای موجود در پودر کاکائو و یا دانه های آن بعلاوه به دور نگاه داشتن بیماریهای قلبی عروقی یاری می نمایند. با این حال، آندسته از افرادی که کاکائو را بسیار دوست دارند، متوجه باشند که تنها مصرف محدود (30 کالری) به اسم بخشی از رژیم فشار خون بالا توصیه می گردد. بنابراین مراقب اندازه مصرف شکلات تیره باشید.

مسائل پوستی

قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید، موجب ایجاد رنگدانه، لک های تیره و در مجموع آسیب دیدگی پوست می گردد. مجدداً خاطر نشان می گردد که محتوای بالای فلاوانول در کاکائو، به جلوگیری از پیری زودرس یاری نموده، زبری پوست را برطرف ساخته و بهتر از هر کرم ضد آفتاب در مقابل اشعه ماوراء بنفش مقاومت می نماید. بعضی مطالعات انجام شده بعلاوه نشان می دهند که کاکائو، دارای ماهیت ضد سرطانی بوده در نتیجه از سرطان پوست جلوگیری می نماید. بنابراین، پیروی از یک رژیم غذایی سرشار از فلاوانول سلامت پوست را تضمین خواهد نمود.

بیشتر بخوانید: کالریهای موجود در پودرکاکائو

آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدانها و ترکیبات فنولی موجود در کاکائو اورگانیک با انواع موجود در چای سبز مشابهت دارد. از سوی دیگر، معین شده است که کاکائو از مقادیر بالایی آنتی اکسیدان برخوردار بوده که این اندازه بیشتر از هرگونه چای می باشد. پلی فنولها گونه ای از آنتی اکسیدان ها می باشند که به حفظ جوانی پوست و سم زدایی از بدن یاری می نمایند. با این حال، نوشیدن کاکائو بهتر از خوردن یک تکه شکلات است به این علت که تکه ای از شکلات حاوی چربیهای اشباع شده است که فوائد آن را خنثی می سازند.

ضد افسردگی

افسردگی اختلالی است که در آن اعتقاد، مذهب و طبقه اجتماعی تفاوتی نمی نماید. امکان بروز این اختلال در هر فرد و از هر قشری وجود دارد. داروهایی جهت درمان افسردگی موجود است. با این حال، تمامی این داروها موجب بروز بعضی عوارض جانبی مضر می شوند. از سوی دیگر، کاکائو دارویی عالی جهت برطرف افسردگی است که هیچ گونه عوارض جانبی را به همراه ندارد. عصاره پلی فنولیک بدست آمده از دانه های تفت یا بو نداده کاکائو از سطوح بالایی از فلاونوئید برخوردارند. این عصاره به درمان افسردگی یاری می نماید.

طرز تهیه شکلات داغ

مواد مورد احتیاج

1 فنجان آب

یک چهارم فنجان پودر کاکائو

یک دوم قاشق چای خوری دارچین

یک فنجان شیر

طرز تهیه

آب را درون کتری یا شیرجوش بجوشانید.

پودر کاکائو را به آن افزوده و اجازه دهید به مدت 2 دقیقه دیگر بجوشد.

سپس، دارچین را به آن اضافه نموده و اجازه دهید به مدت چند دقیقه دیگر بجوشد.

شیر را درون آن ریخته و محتویات موجود در ظرف را بجوش آورید.

شعله گاز را کم نموده و اجازه دهید این آمیزه تا زمانی که غلظت یابد چند دقیقه بجوشد.

ظرف را از روی گاز برداشته و نوشیدنی را دورن فنجان ریخته و آن را داغ بنوشید.

بدست آوردن کاکائو خالص بدون استفاده از قند امکان پذیر است. از اینرو از شیرین کردن آن به هر شکلی خودداری نمایید به این علت که از فوائد کاکائو کاسته می گردد. بنابراین، مرتبه بعد که احساس ناراحتی داشتید، برای خود یک فنجان شکلات داغ تهیه نموده تا سرحال آمده و یا از فوائد سلامتی بخش آن برخوردار شوید.

منبع مقاله :

برگرفته از سایت بازل

منبع: راسخون
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1138

به "فوائد سلامتی بخش کاکائو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوائد سلامتی بخش کاکائو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید