فیروزی: اداره وزارت صمت از 21 مرداد با سرپرست جرم است ، ترکیب صنعت و تجارت؛ تجربه پیروز جهانی

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه اداره شدن وزارت صمت توسط سرپرست بعد از 21 مرداد ماه جرم است، بیان داشت: حتی افرادی که از دستورات سرپرست اطاعت کند آن فرد هم متخلف است و باید در قبال این حرکت جوابگو باشد

فیروزی: اداره وزارت صمت از 21 مرداد با سرپرست جرم است ، ترکیب صنعت و تجارت؛ تجربه پیروز جهانی

حجت الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تبادل نظر با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، درباره وزیر پیشنهادی صمت، گفت: دولت بخواهد معرفی کردن وزیر را منوط به تفکیک وزارت صمت کند این مورد اصلا قابل پذیرش نیست و هیچ پشتوانه کارشناسی شده هم ندارد.

وی ادامه داد: قابل ذکر است که وزارت بازرگانی چند بار در مجلس گذشته مطرح شد و رای نیاورد و تا انتها کار دولت نیز فرصتی باقی نمانده است و اصلا فرصتی برای این که بخواهد دو وزارت خانه را تفکیک کند وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس گفت: لذا آن چیزی که برای دولت ضرورت دارد این است که هرچه زودتر وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند.

فیروزی با اشاره به عدم معرفی وزیر از سوی دولت چه اتفاقی را رقم خواهد زد، توضیح داد: دستورات سرپرست وزارت صمت تا 21 مرداد ماه اعتبار دارد و فردای آن روز دستورات وی اعتبارات خود را از دست خواهد داد و اگر بعد از تاریخ یاد شده هرگونه دخل و تصرفی از سوی سرپرست اعمال گردد این خلاف قانون است و تبعاتی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اداره شدن وزارت صمت توسط سرپرست بعد از 21 مرداد ماه جرم است، بیان داشت: حتی افرادی که از دستورات سرپرست اطاعت کند آن فرد هم متخلف است و باید در قبال این حرکت جوابگو باشد.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس در پاسخ به این سوال که چرا دولت بر تفکیک وزارت صمت پافشاری می نماید، گفت: دولت بیان دارد که این وزارت خانه بسیار عظیم است و مسئله تجارت با مسئله صنعت یک مقوله جدا از هم هست که این مورد قابل پذیرش نیست، زیرا تعداد کثیری از کشور های دنیا ترکیب صنعت و تجارت با هم یکی هستند.

فیروزی تاکید نمود: این گفتار دولت درست و کارشناسی شده نیست بلکه صنعت با تجارت باید یکی باشند و این مورد تنها مختص ایران نیست و در بسیاری از کشور ها رخ داده و نتیجه مثبتی در پی داشته است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در کشور ایران هم این ترکیب پیروز بوده، بیان داشت: در حوزه صنعت و تجارت مشکل خاصی وجود ندارد بلکه مشکل نبود نظارت و سازوکار درست در این موضوعات است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 447

به "فیروزی: اداره وزارت صمت از 21 مرداد با سرپرست جرم است ، ترکیب صنعت و تجارت؛ تجربه پیروز جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیروزی: اداره وزارت صمت از 21 مرداد با سرپرست جرم است ، ترکیب صنعت و تجارت؛ تجربه پیروز جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید