فیل شناگر در اقیانوس!!، عکس

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، راجان فیل 60 ساله ، تنها به جای مانده نسل فیلهایی است که سالها پیش در جزایر آندامان در خلیج بنگال برای حمل تنه درختان از آنها استفاده میشد. یکی از آموزشهای این فیلها شنا در اقیانوس بود.

فیل شناگر در اقیانوس!!، عکس

در سال 2002 ، و پس از غیر قانونی اعلام شدن قطع درختان در این جزیره تمام فیلها فروخته شدند اما مالک راجان تصمیم گرفت آن را نگه دارد.

در سال 2004 راجان در فیلمی به نام The Fall نقش آفرینی کرد که پس از آن به معروفیت جهانی رسید. اما مالک اصلی راجان تصمیم گرفت از این معروفیت استفاده کرده و او را به مبلغ 60 هزار دلار بفروشد. دوستداران راجان با جمع کردن پول و گرفتن وام این مبلغ را فراهم کردند تا راجان را از به اسارت رفتن نجات دهند.

از آن تاریخ به بعد گردشگر هایی که مایل به غواصی با راجان باشند میتوانند با تعیین وقت قبلی به همراه این فیل عظیم الجثه به غواصی در اقیانوس بپردازند. مبلغ دریافتی از گردشگر ها که حدود 200 دلار آمریکا میباشد ،صرف بازپرداخت وام فوق و نگهداری از راجان میشود. با این حال راجان دیگر مانند سالهای قبل احساس جوانی و سرزندگی نمیکند و نهایتا فقط 20 دقیقه میتواند شنا کند که البته خود راجان عاشق شنا کردن در اقیانوس است.

قبل از آمدن هر گردشگر به او هشدار داده میشود که هیچکس راجان را مجبور به شنا در دریا نمیکند و ممکن است در روزی که او برای شنا با راجان وقت گرفته است ، راجان تمایلی به شنا نداشته باشد.

منبع : عصر ایران

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

منبع: برترین ها
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1043

به "فیل شناگر در اقیانوس!!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیل شناگر در اقیانوس!!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید