قره سو در راستا خشک شدن کامل واقع شده است

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، به گفته معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه از احتمال خشک شدن کامل رودخانه قره سو اطلاع داد.

قره سو در راستا خشک شدن کامل واقع شده است

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه رودخانه قره سو در جهت کرمانشاه خشک شده است و تنها در محدوده شهرستان روانسر آب کمی در این رودخانه جریان دارد گفت: در نشست هایی با حضور مسئولان دادگستری استان بر جلوگیری از برداشت آب از چاه های غیرمجاز، برداشت های بی رویه آب از رودخانه از طریق موتورپمپ، انحراف آب از جهت طبیعی رودخانه و بعلاوه ممانعت از کشت دوم در مزارع تأکید شد.

فتاحی با بیان اینکه کشت گیاهان زراعی آب بر مانند پیاز، ذرت دانه ای و علوفه ای، چغندر قند، سیب زمینی، آفتاب گردان و نباتات مشابه و بعلاوه کشت های دوم در اراضی حاشیه و اطراف رودخانه، فرایند خشک شدن رودخانه را بسیار تشدید نموده است گفت: با توجه به پیش بینی های اجرا شده درخصوص تداوم دوره خشکسالی در چند سال آینده، باید برنامه ریزی علمی بر اساس شرایط اقلیمی تازه برای استفاده بهینه از منابع محدود آب در کوتاه مدت (مدیریت منابع آب بر اساس شرایط آب و هوایی) و بلند مدت (بر مبنای الگو های آمایش سرزمین، توان اکولوژیک و ظرفیت برد جوامع انسانی) صورت گیرد.

رودخانه قره سو، زیستگاه انواع آبزیان همانند ماهی، لاک پشت، دوزیستان و بعلاوه انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مانند حواصیل، اگرت و ... است که از سراب روانسر سرچشمه می گیرد و با عبور از کرمانشاه به رودخانه گاماسیاب و سیمره و خاتمه به حوضه آبریز کرخه و خلیج فارس می پیوندد.

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1410

به "قره سو در راستا خشک شدن کامل واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قره سو در راستا خشک شدن کامل واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید