لحظه خارج کردن تومور از گلوی یک بیمار سرطانی به وسیله ربات!

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، بیمارستان سلطنتی Gloucestershire (GRH) در بریتانیا اخیرا توانسته به یاری یک ربات، نوعی تومور سرطانی را از گلوی یک بیمار خارج کند.

لحظه خارج کردن تومور از گلوی یک بیمار سرطانی به وسیله ربات!

این نوع جراحی اولین بار است که در این کشور اتفاق می افتد. این ربات جراحی که Versius نام دارد، توانست یک تومور 6 سانتی متری را از مری این مرد 61 ساله خارج کند. GRH اولین بیمارستان در بریتانیا است که توانسته از یک ربات برای جراحی دستگاه گوارش فوقانی استفاده کند.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از راهنماتو، ربات Versius توانست برای اولین برای جراحی با حداقل تهاجم را در بریتانیا امکان پذیر کند. در این روش، پزشکان از تکنیک های مختلف جراحی برای کمتر آسیب زدن به بدن نسبت به جراحی باز استفاده می نمایند. این نوع جراحی با درد و عوارض کمتری همراه است و زمان درمان کوتاهتری دارد.

دانلود

فیلم اصلی

کد ویدیو

آنا رادوک مدیر استارتاپ جراحی رباتیک CMR Surgical می گوید: بسیار شگفت انگیز است که می بینیم تیمی از چندین متخصص در بیمارستان GRH از ربات Versius برای جراحی تومور های سرطانی استفاده می نمایند. ما می دانیم که جراحی با حداقل تهاجم نتایج بهتری را به همراه خواهد داشت و می تواند منجر به بهبود سریع تر بیماران گردد. جراحی رباتیک می تواند یک رویکرد حداقلی را بخوبی به خاتمه برساند.

منبع: فرادید
انتشار: 24 آذر 1401 بروزرسانی: 24 آذر 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1472

به "لحظه خارج کردن تومور از گلوی یک بیمار سرطانی به وسیله ربات!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لحظه خارج کردن تومور از گلوی یک بیمار سرطانی به وسیله ربات!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید