نمایشگاه مجازی کتاب جان تازه ای به صنعت نشر ایران می دهد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، عباس جهانگیری، مدیر نشر بین المللی حافظ در گفت وگو با خبرنگاران ، با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، عنوان نمود: نمایشگاه مجازی کتاب در نخستین تجربه برگزاری توانست هیجان خوب و قابل تاملی در میان مردم جامعه ایجاد کند و ما با استقبال بسیاری خوبی از سوی جامعه روبه رو شدیم که غیرقابل پیش بینی بود.

نمایشگاه مجازی کتاب جان تازه ای به صنعت نشر ایران می دهد

وی ادامه داد: معتقدم که با آغاز دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران جان تازه ای به صنعت نشر ایران بخشیده می گردد و فعالان صنعت نشر شرایط بهتری پیدا می نمایند.

جهانگیری با بیان اینکه نمایشگاه مجازی کتاب یک حرکت مفید، خوب و لازم در شرایط کنونی صنعت نشر کشور است، گفت: نمایشگاه سختی های زیادی به همراه دارد و باید از متولیان و مسئولان برگزاری نمایشگاه تشکر کرد، زیرا هماهنگی و آماده سازی حجم گسترده ای از کتاب های ناشران کار آسانی نیست.

وی تاکید نمود: در این میان نکته ای که اهمیت دارد این است که افرادی که در داخل تهران یا سایر کلان شهرها هستند، برای خرید اینترنتی، جستجوی کتاب و .. اطلاعات و دسترسی بهتر و مناسب تری دارند اما ممکن است در سایر شهرها و منطقه ها دور افتاده، اطلاعات و دسترسی ها خوب نباشد.

مدیر نشر بین المللی حافظ با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی و آگاهی سازی مردم درباره خرید از نمایشگاه مجازی کتاب، اضافه کرد: برای اینکه نمایشگاه مجازی کتاب بهر ه وری لازم و مناسب برای همه مردم داشته باشد، بهتر است کلیپ هایی برای هدایت مخاطبان بر روی سایت گذاشته گردد یا در شبکه های اجتماعی منتشر گردد تا مردم با شناخت بیشتری از نمایشگاه خرید نمایند.

وی در ادامه صحبت های خود بر لزوم دسته بندی موضوعی کتاب ها هم در نمایشگاه مجازی کتاب تاکید نمود و گفت: ممکن است فردی فقط به کتاب های کودک و نوجوان احتیاج داشته باشد، یا فرد دیگری در پی کتاب های تاریخی باشد، دسته بندی موضوعی می تواند در کاهش زمان و وقت افراد و دسترسی بهتر آن ها به آثار مورد احتیاجشان موثر باشد.

جهانگیری ایجاد عدالت در میان ناشران را از ویژگی های نمایشگاه مجازی کتاب دانست و ادامه داد: اکنون شرایطی ایجاد شده است که ناشران کوچک و بزرگ همه در یک فضای مستقل بدون گلایه بر سر متراژ غرفه و تعداد عناوین ارائه شده ، کتاب هایشان را می فروشند که این موضوع اهمیت زیادی دارد.

وی بعلاوه درباره حضور کتاب در سبد خرید اینترنتی خانوار به واسطه نمایشگاه مجازی کتاب، گفت: این نمایشگاه توانسته است به اهمیت فضای مجازی در حوزه نشر و کتاب تاکید کند و اغلب ناشران پس از آن حضور پررنگ تری در اینترنت و فضای مجازی دارند.

جهانگیری در خاتمه اضافه کردن خرید کتاب به صورت تلفنی نیز شرح داد: این اقدام بر سایر مزیت های نمایشگاه مجازی کتاب می افزاید و دایره مخاطبان و خریداران نمایشگاه را افزایش می دهد که از ابتکارات این دوره به شمار می آید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1329

به "نمایشگاه مجازی کتاب جان تازه ای به صنعت نشر ایران می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه مجازی کتاب جان تازه ای به صنعت نشر ایران می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید