نیازمندی های مدیریتی هر سازمانی را بشناسید

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، در هر کسب و کاری مسائلی برای مدیریت نیازمندی های اساسی آن سازمان مطرح می گردد که باید به برترین نحو آن را پیاده سازی کرد، در غیر اینصورت مشکلاتی در طول زمان، گریبان گیر آن کسب و کار خواهد شد. پس با خبرنگاران همراه باشید تا 12 مورد از نیازمندی های اساسی را مورد آنالیز قرار دهیم.

نیازمندی های مدیریتی هر سازمانی را بشناسید
  • ارزیابی عملکرد کارکنان (Human Resources Performance Measurement)

ارزیابی عملکرد فرایندی است که به وسیله آن کار کارکنان در فواصلی مشخص و به طور رسمی، مورد آنالیز و سنجش قرار می گیرد.

شناخت کارکنان قوی و اعطای پاداش به آنها و از این طریق، ایجاد انگیزه برای بهبود عملکرد آنان و سایر کارکنان، از جمله علل اصلی ارزیابی عملکرد است. در گذشته، مدیران کلاسیک ارزیابی عملکرد را فقط به منظور ک….

  • ارزشیابی مشاغل (Job Evaluation)

ارزشیابی مشاغل مشخص ارزش نسبی مشاغل یک سازمان است با توجه به عوامل کلی تشکیل دهنده شغل به منظور پرداخت حقوق مساوی در ازای کار مساوی و در شرایط مساوی.

یکی از بزرگترین مسائل مدیران در محیط های کاری، عدم تعادل بین حقوق و دستمزدها و فقدان ضابطه صحیح برای مشخص ارزش واقعی مشاغل است. همواره حقوق و دستمزد بزرگترین و مؤثرترین عامل انگیزه کاری برای کارکنان ….

  • امور منابع انسانی (Human Resources Affairs)

کلیه امور مربوط به مدیریت منابع انسانی شامل جذب، استخدام، نگهداشت، آموزش، روابط انسانی، بازنشستگی و . . .

  • انضباط کارکنان

امروزه این تعبیر که هدف اصلی از انضباط باید تغییر و اصلاح رفتار و عملکرد کارکنان باشد قوت گرفته است و مبنای تنظیم بسیاری از قوانین و مقررات انضباطی را تشکیل می دهد. بنابراین تنبیه کارکنان خاطی در سازم….

  • پاداش کارکنان

به جبران زحمتی که فرد در سازمان متحمل می شود، در ازای وقت و نیرویی که او در سازمان و به خاطر نیل به اهداف سازمان صرف می نماید، و به تلافی خلاقیت و ابتکارات وی برای یافتن و به کارگیری رویه ها و روشهای کا….

  • تجزیه و تحلیل شغل (Job Analysis)

تجزیه و تحلیل شغل فرایندی است که به وسیله آن ماهیت و ویژگی های هر یک از مشاغل در سازمان آنالیز می شود و اطلاعات کافی درباره آنها جمع آوری و گزارش می شود. با تجزیه و تحلیل شغل معلوم می شود هر شغل چه وظا….

  • حقوق و دستمزد کارکنان

به کارکنان به جبران کاری که در سازمان انجام می دهند حقوق و دستمزد پرداخت می شود. ارزش نسبی مشاغل مختلف در سازمان، ارزش نسبی کارکنان، سطح حقوق و دستمزدهای رایج، نقش اتحادیه و سندیکاها، اوضاع مالی، ….

  • سیستم های اطلاعات منابع انسانی (Human Resources Information Systems)

یک سیستم اطلاعات برای جمع آوری، ذخیره، نگهداری، بازیابی داده های مورد احتیاج یک سازمان از کارکنانش و هم چنین برای یاری به برنامه ریزی، امور اداری، تصمیم گیری و کنترل فعالیت های مدیریت منابع انسانی.

  • طبقه بندی مشاغل (Job Classification)

طبقه بندی مشاغل عبارت است از دسته بندی یا تنظیم مشاغل در گروه هایی از مشاغل مشابه و قراردادن این مشاغل در طبقات و درجات مختلف، بطوری که رابطه صحیح و مناسبی بین عوامل سه گانه زیر برقرار شود: 1) وظایف،….

  • طراحی شغل (Job Design)

طراحی شغل عبارت است از تعریف روشی که یک کار باید انجام شود و فعالیت هایی که در یک شغل مفروض مورد احتیاج است. در تعریف دیگر، طراحی شغل عبارت است از مشخص و در کنار هم قرار دادن وظایفی که به صورت یک واحد ….

  • فعالیت های مدیریت منابع انسانی (Human Resource Management Activities)

مدیریت منابع انسانی شامل انجام فعالیت هایی است که دارای مبانی، مفاهیم، فرایندها و ابزارهای متفاوتی هستند تا حدی که در سازمان های بزرگ برای بعضی از آنها واحدهای مستقلی تشکیل می دهند. با وجود تفاوت ماهی….

  • مدیریت منابع انسانی (Human Resource Management)

مقصود از مدیریت منابع انسانی سیاست ها و اقدامات مورد احتیاج برای اجرای بخشی از وظیفه مدیریت است که با جنبه هایی از فعالیت کارکنان بستگی دارد، به ویژه برای کارمندیابی، آموزش دادن به کارکنان، ارزیابی عمل….

منبع: الی گشت
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1373

به "نیازمندی های مدیریتی هر سازمانی را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیازمندی های مدیریتی هر سازمانی را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید