کمپانی مایکروسافت تاریخ ساز شد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، امروزه کمتر کسی است که نام شرکت پیروز مایکروسافت به گوشش نخورده باشد. شرکتی که عمده فعالیت های آن روی تولید و توسعه نرم افزارهای رایانه ای است. مایکروسافت، شرکت فناوری چند ملیتی آمریکایی است که کارش توسعه، ساخت، اهدای مدارک فناوری، پشتیبانی، فروش نرم افزار رایانه ای است و تا به امروز نیز پیروزیت های زیادی را در پس فعالیت های خود از سر گذرانده است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

کمپانی مایکروسافت تاریخ ساز شد

این مجموعه، امسال توانسته به یکی از بزرگ ترین موفقیت های تاریخ دست پیدا کند.

حدود دو سال پیش بود که بسیاری از تحلیل گران مالی با افزایش ارزش بازار اپل، این کمپانی را دارای شانس بالایی برای تبدیل شدن به اولین کمپانی تاریخ تجارت با ارزش بازار یک تریلیون دلاری می دانستند. افزایش ارزش سهام اپل در فوریه سال 2015 به میزان ای بالا رفته بود که ارزش مجموع بازار این کمپانی را برای اولین بار به 775 میلیارد دلار رساند و این کمپانی را به با ارزش ترین کمپانی تاریخ تبدیل ساخت. عرضه نشدن یک محصول خلاقانه و انقلابی دیگر که بتواند همچون آیفون موجی به راه بیندازد، باعث شد اپل از رسیدن به ارزش بازار یک تریلیون دلاری عقب بماند، حال آنکه ارزش مجموع بازار این کمپانی به 617 میلیارد دلار رسیده است.

حال مایکل مارکووسکی از Equities.com این پیش بینی را انجام داده که مایکروسافت شانس و پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به اولین کمپانی یک تریلیون دلاری تاریخ تجارت دارد؛ مایکروسافت در حال حاضر سومین کمپانی باارزش از نظر مجموع ارزش بازار است. در لیست باارزش ترین کمپانی های فناوری، اپل با ارزش 617 میلیارد دلاری در رتبه اول قرار گرفته است، حال آنکه گوگل و مایکروسافت به ترتیب با 548 و 492 میلیارد دلار در رده های بعدی هستند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از طریق مارکووسکی؛ در مقایسه با یک کمپانی سخت افزاری نظیر اپل، یک کمپانی دیجیتال نظیر مایکروسافت دارای کسب وکار پویاتری بوده و همچنین گردش مالی و حاشیه سود در کسب وکار دیجیتال نیز به مراتب افزایش یافته است.

مارکووسکی در گزارش خود به گردش بالای مالی مایکروسافت در بین رقبا پرداخته است. همچنین نسبت قیمت سهام به درآمد این کمپانی پس از تصاحب لینکداین چندین برابر شده است. معمولا ارزش سهام کمپانی های فعال در حوزه شبکه های اجتماعی با وجود درآمد پایین، بسیار بالا در نظر گرفته می شود، از این رو با تصاحب لینکداین از طریق مایکروسافت، ارزش مجموع بازار 492 میلیارد دلاری برای ردموندی ها کمی پایین به نظر می آید.

مایکروسافت در ازای هر سهم لینکداین، 60 دلار پرداخته است، حال آنکه ارزش هر سهم فیس بوک بیش از 218 دلار است. با توجه به اینکه کاربران لینکداین از نظر حرفه ای، ارزش بالاتری در مقایسه با کاربران فیس بوک دارند، از این رو تحولات مثبت بیشتری برای ردموندی ها پیش بینی می شود.

مارکووسکی تنها رقیب مایکروسافت در راستا تبدیل به اولین کمپانی تریلیون دلاری را، گوگل یا همان آلفابت می داند، چراکه هر دو کمپانی حجمی از گردش مالی دارا هستند که دو برابر میزان گردش مالی فیس بوک و آمازون است.

پس از یک دهه نسبتا بد برای مایکروسافت تحت مدیریت استیو بالمر، این کمپانی در سه سال اخیر روزهایی را در حال طی کردن برای رسیدن به اوج است، به طوری که ارزش سهام این کمپانی بیش از 50 درصد افزایش یافته است. برای رسیدن به مجموع ارزش یک تریلیون دلاری باید قیمت هر سهم مایکروسافت دو برابر اضافه شودکه یک تغییر بزرگ دیگر می تواند این موضوع را حتمی سازد. برای مثال رسیدن تعداد کاربران فعال ماهیانه لینکداین به 700 میلیون نفر تا سال 2020، می تواند به عنوان چاشنی برای رسیدن به یک تریلیون دلار عمل کند.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1289

به "کمپانی مایکروسافت تاریخ ساز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمپانی مایکروسافت تاریخ ساز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید