5 تصمیم برای تنظیم بازار روغن خوراکی

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، 5 تصمیم ستاد تنظیم بازار در خصوص نحوه تامین و تنظیم بازار روغن خوراکی در نیمه نخست سال 1400 به شرکت بازرگانی دولتی ایران ابلاغ شد.

5 تصمیم برای تنظیم بازار روغن خوراکی

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، بر اساس تصمیمات یکصد و سی و چهارمین جلسه کارگروه تنظیم بازار مورخ 1400.1.30 و به استناد گزارش ارائه شده از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران در مورد بخش تخصیص و تأمین ارز مورد احتیاج واردات انواع روغن خام از سوی بانک مرکزی و وجود روغن خام در بنادر کشور به منظور تداوم بخشی و استمرار در فراوری روغن نباتی، متناسب با ابلاغ تهیه و برش شش ماهه اول 1400 روغن نباتی مورد احتیاج کشور در بخش های مختلف اعم از خانوار، صنف و صنعت از سوی معاونت بازرگانی داخلی مقرر شد:

الف - دفتر خدمات بازرگانی نسبت به اعلام میزان ثبت سفارش صورت گرفته به منظور تحقیق و تأمین ارز واردات انواع روغن خام به بانک مرکزی اقدام نماید.

ب - مانده موجودی روغن خام وارد شده به گمرکات و عدم تخصیص کالا به دلیل معین و تکلیف تخصیص و تأمین ارز احصاء و به بانک مرکزی ارسال تا نسبت به برنامه ریزی برای ترخیص به موقع کالای مذکور اقدام گردد.

ج - بانک مرکزی گزارش میزان تخصیص و تأمین ارز واردات روغن خام در سال 99 و 1400 را در جلسه آینده کارگروه تنظیم بازار ارائه و مطابق با مصوبات ستاد هماهنگی مالی دولت نسبت به تخصیص و تأمین ارز مورد احتیاج کالا های مذکور برای سه ماهه ابتدای سال 1400 اقدام کند.

گزارش سیاست گذاری عرضه و توزیع روغن خوراکی در شش ماهه اول سال 1400 (موضوع نامه شماره 60.20023 مورخ 99.12.30 معاون بازرگانی داخلی) در جلسه مطرح و مقرر شد:

الف - شرکت بازرگانی دولتی ایران نسبت به برنامه ریزی لازم در مورد انجام به موقع ثبت سفارش و پیگیری تخصیص و تأمین ارز واردات روغن خام مورد احتیاج کارخانجات اقدام کنند.

ب - کارخانجات فراوری روغن متناسب با ثبت سفارش صورت گرفته می توانند نسبت به واردات روغن خام و تحویل به شرکت بازرگانی دولتی ایران اقدام و اسناد مربوطه را جهت برآورد قیمت تمام شده به سازمان حمایت تحویل دهند. همچنین شرکت بازرگانی دولتی ایران نسبت به پرداخت وجه به این شرکت براساس اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان و فراوری کنندگان اقدام نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 918

به "5 تصمیم برای تنظیم بازار روغن خوراکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 تصمیم برای تنظیم بازار روغن خوراکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید