جهانگیری: برنامه ای جامع برای نحوه حمایت دولت از بخش کشاورزی تدوین شود

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، معاون اول رئیس جمهور گفت: در ادوار گذشته تصور همه دولت ها این بوده است که امتیاز های فراوانی به بخش کشاورزی داده، اما امروز با آزاد شدن قیمت نهاده های بخش کشاورزی، هزینه های تولید مضاعف شده است که لازم است برنامه ریزی های لازم در راستای حمایت از این بخش انجام شود.

جهانگیری: برنامه ای جامع برای نحوه حمایت دولت از بخش کشاورزی تدوین شود

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح امروز در جلسه رفع موانع جهش تولید، بخش کشاورزی را از مهمترین و اصلی ترین بخش های تولیدی کشور برشمرد و بر ضرورت حمایت از کشاورزان و فعالان این بخش تاکید کرد و گفت: کشاورزان از پرتلاش ترین و زحمت کش ترین اقشار جامعه هستند که مسئولان باید با جدیت به مسائل و درخواست های آن ها رسیدگی کنند.

وی افزود: متاسفانه در ادوار گذشته تصور همه دولت ها این بوده است که امتیاز های فراوانی به بخش کشاورزی داده می شود، اما امروز با آزاد شدن قیمت نهاده های بخش کشاورزی، هزینه های تولید برای کشاورزان مضاعف شده است که لازم است سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های لازم در راستای حمایت از این بخش انجام شود.

جهانگیری از وزارت جهاد کشاورزی خواست موارد حمایت دولت از بخش کشاورزی و نیز محدودیت های اعمال شده نظیر قیمت گذاری و جلوگیری از صادرات را به صورت دقیق احصاء و برنامه ای جامع برای نحوه حمایت دولت از بخش کشاورزی تدوین کند تا در جلسه هیات دولت مورد تصمیم گیری قرار گیرد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به یکی از موضوعات مطرح شده در جلسه در خصوص مشخص قیمت کود شیمیایی اوره، گفت: با توجه به نقش پراهمیت کود شیمیایی اوره در تولیدات کشاورزی و به ویژه تولید گندم، لازم است این نهاده با قیمت یارانه ای در اختیار کشاورزان قرار گیرد تا خدشه ای به خودکفایی گندم در کشور وارد نشود.

در این جلسه که وزرای جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، روسای اتاق بازرگانی ایران و تهران و کنندگان قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، گزارشی از شرایط تامین نهاده های کشاورزی ارائه و پس از بحث و مصاحبه، پیشنهاد شد که بدلیل نقش مهم کود شیمیایی اوره در تولیدات کشاورزی بخصوص گندم، قیمت این نهاده کشاورزی تا انتها سال 1400 به صورت یارانه ای مشخص شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 606

به "جهانگیری: برنامه ای جامع برای نحوه حمایت دولت از بخش کشاورزی تدوین شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهانگیری: برنامه ای جامع برای نحوه حمایت دولت از بخش کشاورزی تدوین شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید