خبرنگاران بانک اطلاعات فناورانه حمل و نقل ریلی ایجاد شد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، تهران- خبرنگاران- بانک اطلاعات فناورانه حمل و نقل ریلی با حمایت کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار حمل و نقل ریلی شهری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کشور ایجاد شد.

خبرنگاران بانک اطلاعات فناورانه حمل و نقل ریلی ایجاد شد

به گزارش روز شنبه خبرنگاران از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این کانون در امسال یک بانک اطلاعاتی کامل از شرکت های دانش بنیان و فناوری فعال در حوزه حمل و نقل ریلی تهیه کرد تا در هر مورد با شناسایی توانمندی های آنها، این شرکت ها به دستگاه های اجرایی و شرکت های عظیم فراوری کننده معرفی شوند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت از تاسیس کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار، کوشش کرد تا رابطه این سه بخش را در حوزه ها و رشته های مختلف تقویت کند. با توجه به اهمیت استراتژیک حمل و نقل ریلی در کشور کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار حمل و نقل ریلی شهری تاسیس شده تا فرایند ورود نوآوری و فناوری به این حوزه تقویت گردد.

در حال حاضر با توجه به انعقاد تفاهم نامه های گوناگون با بعضی سازمان های متولی حمل و نقل ریلی شهری مانند شهرداری تهران، صدها شرکت و استارتاپ در این حوزه که مشغول به فعالیت هستند، طراحی و فراوری قطعات این صنعت و بومی سازی تجهیزات مورد احتیاج قطار درون شهری بخشی از فعالیت های این مجموعه های فناور است.

کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار حمل و نقل ریلی شهری برای توسعه هم افزایی میان بازیگران مختلف این زیست بوم، فعالیت های مختلفی را با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می دهد. برگزاری نشست ها و سمینارها و کارگاه های آموزشی تخصصی ریلی بخشی از این کوشش ها را شامل می گردد.

همکاری با مراکز فنی مرتبط در راستای برطرف احتیاجهای کانون و رایزنی و جلب حمایت شرکت ها، دستگاه های اجرایی و سرمایه گذاران برای مشارکت در توسعه فناوری و فراوری در حوزه حمل و نقل ریلی شهری، از جمله فعالیت های روزمره کانون است.

شناسایی خلاءها و احتیاجهای فناورانه بنگاه های فراوری کننده و مصرف کننده و انتشار آن به وسیله وب سایت، مجلات وابسته و نشست های کانون نیز در راستای اطلاع رسانی به شرکت ها و استارتاپ های توانا انجام می گیرد. این کانون با شناسایی چالش های صنعت در حوزه حمل ونقل ریلی شهری، این چالش ها را به شرکت های فناور عرضه می نماید تا برای آن پاسخ های فناورانه بیابند.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شرکت های فراوری کننده، نهادهای متصدی حمل و نقل ریلی در کلان شهرها و مراکز تحقیق و پژوهش، بخشی از نهادهایی هستند که کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار حمل و نقل ریلی شهری، در راستای تحقق اهداف مورد نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با آنها همکاری می نماید.

در حال حاضر به غیر از کانون کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار حمل و نقل ریلی شهری، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار در حوزه های مختلفی مانند، کانون زنجیره گندم، آرد و نان، زرشک و عناب، جواهرات و سنگ های قیمتی، حمل و نقل ریلی شهری، تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت، رنگ و رزین، زنبور عسل، فرش، آبزیان، مدیریت پسماند و بازیافت، گردشگری، قند و شکر، امنیت فناوری اطلاعات، سلولز و مشتقات سلولزی، زرشک و عناب و بسته بندی نیز تشکیل شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 610

به "خبرنگاران بانک اطلاعات فناورانه حمل و نقل ریلی ایجاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بانک اطلاعات فناورانه حمل و نقل ریلی ایجاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید