تور عمان لحظه آخری: رئیسی: عمان دوست صادق ایران است

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، رئیس جمهور کشورمان و سلطان عمان در مصاحبه با یکدیگر با اشاره به اراده جدی دو کشور برای توسعه روابط و تعاملات تاکید کردند که حجم مناسبات تجاری تهران و مسقط متناسب با سطح روابط سیاسی و ظرفیت های دو طرف نیست و باید برای ارتقای سطح این روابط کوشش کرد.

تور عمان لحظه آخری: رئیسی: عمان دوست صادق ایران است

با تور عمان لحظه آخری از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در ملاقات هیثم بن طارق آل سعید سلطان عمان که پیش از ظهر امروز دوشنبه در قصر العلم و پس از مراسم استقبال رسمی از سوی سلطان انجام شد، با گرامیداشت یاد سلطان قابوس و آرزوی غفران الهی برای وی، تاکید نمود: عمان کشور دوست، برادر و همسایه ماست و دست برادران عمانی را به گرمی می فشاریم.

رئیسی با اشاره به وجود ظرفیت های متنوع برای توسعه روابط بین تهران- مسقط اضافه کرد: اراده دو دولت برای توسعه و احیای روابط بسیار مهم است و برای تحقق این اراده باید با تنظیم برنامه جامع، منظره آینده را ترسیم نمود.

رئیس جمهور اقدامات کارگروه های فعال بین دو کشور را امیدوارکننده توصیف کرد و گفت: برخی موضوعات فیمابین امکان حصول نتیجه در مدتی کوتاه را دارند و برخی هم مانند مسائل حوزه انرژی زمان بیشتری می طلبند.

رئیسی با بیان اینکه ما عمان را بعنوان دوست صادق و معتبر می شناسیم، اضافه کرد: اعتماد سیاسی متقابل امروز وارد مرحله نوی شد.

رئیسی با اشاره به سفر هیئت تجار ایرانی و نیز نشست های وزرای نفت و راه و شهرسازی کشورمان در روز های گذشته در مسقط، تاکید نمود: این نشست ها و ملاقات ها مفید است، اما نباید در همین حد باقی بماند و سریعا باید دستورالعمل های اجرایی و نقشه راه آینده آن ها ترسیم گردد.

سلطان هیثم بن طارق آل سعید نیز در ابتدای این ملاقات با ابراز شادمانی از میزبانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مسقط، به روابط حسنه دو کشور در طول تاریخ معاصر اشاره نمود و گفت: دست دوستی خود را به سمت کشور همسایه و برادر ایران دراز می کنیم.

سلطان عمان با بیان اینکه حجم روابط تجاری دو کشور متناسب با سطح روابط سیاسی تهران- مسقط نیست، اضافه کرد: برای ارتقای این تبادلات احتیاجمند برنامه ریزی و تفاهمات نو هستیم.

سلطان هیثم بن طارق با اشاره به فعالیت مناسب و جلسات مداوم کارگروه های تخصصی بین دو کشور، گفت: برخی تفاهمات گذشته احتیاج به تمدید دارند و در برخی موضوعات هم باید برنامه ریزی نو کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1361

به "تور عمان لحظه آخری: رئیسی: عمان دوست صادق ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور عمان لحظه آخری: رئیسی: عمان دوست صادق ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید