سه نکته مهمی که نباید فراموش کرد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، رهبر معظم انقلاب هر ساله در دیدار با دانشجویان و نخبگان بر چند عنصر مهم تاکید ویژه داشته اند، دو عنصر مدیریت و جوانی؛ اکنون می خواهم بخشی کوچیکی را مورد بررسی قرار دهم.

سه نکته مهمی که نباید فراموش کرد

*گوشه و کنار نشریات، ایاز سپهری راد: رهبر معظم انقلاب هر ساله در دیدار با دانشجویان و نخبگان بر چند عنصر مهم تاکید ویژه داشته اند، دو عنصر مدیریت و جوانی؛ اکنون می خواهم بخشی کوچیکی را مورد بررسی قرار دهم. در این باره سه نکته مهمی وجود دارد که نباید در قاب فراموشی سکنی گزیند.

جوانی و فرصت طلایی

ما جوانیم و آینده از آن ماست. آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده ایم که چگونه می توانیم در راستا رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی ایفای نقش کنیم؟ ویا این که آمادگی مدیریت خود و محیط را تا کنون کسب کرده ایم؟ تقریباً هر ساله رهبر معظم انقلاب انقلاب بر چند عنصر مهم تاکید ویژه داشته اند. اکنون می خواهم بخشی کوچیکی را مورد بررسی قرار قرار دهم. دو عنصر مدیریت و جوانی. جوانی به خودی خود نمی تواند مسمر ثمر باشد اگر عاری از مدیریت فردی و شناخت باشد. مدیریت فردی شاید در ساده ترین تعربف اینگونه باشد که از کجا آمده ام و به کجا می روم و آمدنم بهر چه بود. از نظر بنده تشکل های دانشجویی به جایگاه اصیل خود، را که مدیریت افکار عمومی است را محقق نساخته اند. لذا شکی ما را فرا می گیرد آیا جوانان امروزی که کف جامعه را نفهمیده و نتوانسته اند افکار عمومی را مدیریت کنند، مدیر خوبی خواهند بود؟

فراموش نکردن استکبار جهانی و توجه به دورن

پر واضح است که ایران عزیز ما، سال های متمادی اسیر چنگال استعمارگران بوده و اکنون به لطف انقلاب اسلامی، ایران عزیز 4 دهه آزاد و آزاده است. اکنون جهانخواران ایران جوان را خطری برای همه گیری آزادی خواهی می دانند و در تلاشند چهره آن را سیاه و چرکین نشان دهند. تشکل های دانشجویی در دانشگاه ها تکلیف دارند که پلشتی ها و زشتی های استعمارگران نشان داده و در جهت روشنگری ابعاد مختلف نظام اسلامی بکوشند و دست درازی آن بر ممالک دیگران را آشکار ساخته و از ملل مظلوم در دانشگاه ها حمایت کنند. در این مهم تقویت حس عزت در این کشور ها و الخصوص کشور خودمان از وظایفی است که با تکیه بر توانایی هایمان می توانیم به آن جامه عمل بپوشانیم. استکبار جهانی هم چنان در تلاش است حس قدرت و عزت را از ما گرفته و باور ذهنی آن ها مخدوش سازد تا جایی که رهبر انقلاب نیز در دیدار اخیر این مهم را متذکر شدند که : البتّه دشمن سیاست تلاش برای تحقیر ملّت را ادامه میدهد؛ یعنی امروز هم همان سیاستها را دارند [ادامه میدهند؛] یعنی دشمن مأیوس نشده است از اینکه بتواند در روحیات مردم تأثیر بگذارد. این نکته را بایستی همه ما در تحلیل هایمان، در اظهارنظرهایمان، در اعتراضهایمان در نظر بگیریم که دشمن امروز در صدد این است که این احساس عزّت را، احساس قدرت را، اطمینان به نفسْ ملّی را مخدوش کند و از بین ببرد. البتّه دشمن تلاش میکند، خدای متعال هم عکس این را تقدیر کرده. همین حادثه کرونا موجب شد که مردم احساس عزّت بیشتری پیدا کنند؛ خب شما ملاحظه کنید، در غرب، در کشورهای غربی، در آمریکا چه خبر است. همین حادثه که اینجا هم آمد، آنجا هم رفت؛ آنجا ببینید وضع چه جوری است، اینجا وضع چه جوری بود: مدیریّتی که شد، حضوری که مردم پیدا کردند، کارهای عظیمی که در این زمینه انجام گرفت. یا [مثلاً] پرتاب ماهواره، یا کارهای علمی ای که الان دارد انجام میگیرد برای شناخت همین ویروس. اینها همه حوادثی است که خدای متعال [مقدّر کرده]؛ یا این نهضت عظیم کمک مؤمنانه و خدمتی که انجام گرفت. پس شرایط کشور، اینها است. آن جبهه بندی هست، آن دشمنی هست، آن ظرفیّتها هست و این احساس عزّت و قدرت هم در کشور وجود دارد.

آمادگی برای مدیریت در اردوهای جهادی

لزوم وجود فعالیت های جهادی در تشکل های دانشجویی، اگر بخواهیم انسان ساز ترین بخش یک تشکل دانشجویی را مطرح کنیم بخش فعالیت های جهادی تشکل هست. از این روکه اولاً درد جامعه را متوجه می شوند و در بحث عدالت خواهی دقیق تر می توانند کار کنند. دوما روحیه و ایمان دینی خود را توسعه می دهند و سوما از پشت میز ها به کف جامعه می آیند و اگر در آینده همین جوانان در پست های مدیریتی خاصه مدیریت های میانی قرار گرفتند بی شک با آسیب های موجود در جامعه غریب نیستند چرا که آن درد را چشیده اند. به گمان بنده رهبر فرزانه انقلاب بسیار ظریف به این نکته مهم توجه داشتند بحث فعّالیّتهای جهادیِ واقعاً شگفت انگیز که حقیقتاً بنده با اینکه بارها تشکّر عرض کرده ام، باز هم لازم میدانم تشکّر کنم و خدا را شکر کنم که الحمدلله جوانهای ما را این جور آماده کرد. ببینید این مطلب آنقدر حائز اهمیت است که رهبر انقلاب را نیز شگفت زده می کند، اگر دقت کرده باشید فرمودند آماده کرد . حقیقتاً برای بنده تک تک واژگان رهبری دارای معنای عمیقی هستند در اینجا نیز ایشان فعالیت های جهادی چون میدانی می دانند که محل آماده سازی جوانان است. البته همان گونه که یاد شد واژه به واژه رهبری دارای معناست اما به نظر حقیر این سه نکته نباید از جلوی دیدگان ما محو شوند.

نشریه هفت تیر، دانشگاه شهید بهشتی، شماره نهم

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 350

به "سه نکته مهمی که نباید فراموش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه نکته مهمی که نباید فراموش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید