می توان متناسب با سیاست به علم جهت داد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه علم یک سرمایه است و هر که صاحب آن گردد عالم و استاد می گردد، گفت: علم دستوری نیست، اما سیاست پذیر است و می توان متناسب با سیاست به علم جهت داد.

می توان متناسب با سیاست به علم جهت داد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، طی احکامی جداگانه از سوی سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی مدیران نو پژوهشکده تحول علوم انسانی، مرکز چاپ و انتشارات و بعلاوه مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی منصوب شدند.

مراسم تکریم و معارفه مدیران پیشین و نو پژوهشکده تحول علوم انسانی، مرکز چاپ و انتشارات و مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی با حضور عبدالله معتمدی، سرپرست دانشگاه و جمعی از معاونان، مدیران و کارکنان دانشگاه در سالن اجتماعات حوزه ریاست برگزار گردید.

در این مراسم، با قدردانی از زحمات محمدعلی اسلامی، مدیر پیشین پژوهشکده تحول علوم انسانی، ابوالقاسم فاتحی به عنوان مشاور سرپرست دانشگاه و مدیر نو این پژوهشکده معرفی گردید. بعلاوه با تشکر از کوشش های میرسعید موسوی رضوی، مدیر پیشین مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه، محمد شرفی به عنوان مدیر نو این مرکز منصوب و در ادامه از خدمات حجت الله الماسی، مدیر پیشین مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه سپاسگزاری و فرشته آزادی پرند به عنوان مدیر نو این مرکز معرفی گردید.

معتمدی در ابتدای این مراسم ضمن قدردانی از کوشش های مدیران پیشین و قبول مسئولیت مدیران نو، گفت: یکی از محوری ترین فعالیت های دانشگاه، تحول در علوم انسانی است. این مسئله یک مطالبه ملی است و از ما به عنوان دانشگاه علوم انسانی انتظار می رود که در این موضوع اقدام کنیم. البته همه استادان، دانشجویان و مجموعه دانشگاه نیز این مطالبه را دارند.

وی با بیان اینکه علم یک سرمایه است و هر که صاحب آن گردد عالم و استاد می گردد، اضافه کرد: علم دستوری نیست، اما سیاست پذیر است و می توان متناسب با سیاست به علم جهت داد؛ بنابراین اینکه می گوییم در پی تحول در علوم انسانی هستیم به این علت است که در جامعه منزلت، ارزش گذاری و جایگاه مناسبی با شان این علم وجود ندارد. نقشی که امروز علوم انسانی باید در تحولات جامعه در حوزه های توسعه، مدیریت و ... داشته باشد نقشی بی همتا است. چرا مفاهیم علوم انسانی در همه علوم ساری و جاری هستند و اثربخشی علوم انسانی را می توانیم در علوم مختلف نشان دهیم.

سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی تاکید نمود: تحول در علوم انسانی برای دانشگاه مسئله ای بسیار جدی است و ما دنبال این هستیم که آن را به نتیجه برسانیم. در کشور ظرفیت های خوبی وجود دارد و ما باید از این ظرفیت ها استفاده کنیم، راه را متوجه شویم و اولویت را تشخیص دهیم. به یاری همه استادان در حوزه فعالیت خود احتیاج داریم تا این امر به خوبی محقق گردد. بعلاوه امیدوارم با حضور افرادی که مسئولیت های نو را می پذیرند بتوانیم کاستی های حوزه های مختلف را جبران کنیم و از ظرفیت های آن ها به نفع دانشگاه و در جهت تحقق برنامه ها استفاده کنیم.

در ادامه مراسم فاتحی با بیان اینکه پژوهشکده قالب و تحول در علوم انسانی قالب دهنده است، اضافه کرد: علوم انسانی یک دانش تحقیقی و نهادی است و تحول در علوم انسانی با تامل در اکوسیستم فرهنگ اسلامی- ایرانی و احتیاج های جامعه به دست می آید. این جهت علمی و کاری کاری علمی تحول در علوم انسانی است.

وی گفت: باید بتوانیم تمام رشته های هم جهت با تحول در علوم انسانی را متناسب با شاخص های روزآمدی، کارآمدی، اسلامی سازی و بومی سازی از سطح جامعه به استادان عرضه کنیم و با یاری آن ها به این تحول یاری کنیم.

در ادامه مراسم شرفی بیان نمود: مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه دارای قابلیت ها، ظرفیت ها و پتانسیل های ویژه و پشتیبان تولیدات و آثار علمی دانشگاه است که نتیجه زحمات و کوشش ها در سطوح مختلف در این مرکز به مرحله بهره برداری می رسد و به جامعه علمی کشور عرضه می گردد.

وی گفت: امیدوارم با استفاده مطلوب از همه ظرفیت ها و پتانسیل های مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه کرد، بتوانیم با همکاری همه دانشگاهیان، در جهت تعالی و توسعه دانشگاه گام برداریم و برگ زرینی بر اوراق افتخارات این دانشگاه بیافزاییم.

پرند در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به مهم دانستن توجه به جنبه عملی کار ها و فعالیت ها، بیان نمود: دانشجویان، استادان و کارکنان غیر هیات علمی، مشتریان مرکز فناوری دانشگاه هستند. بعلاوه خدمات این مرکز به دو دسته ساده و پیشرفته تقسیم می گردد که باید این خدمات را در برترین حالت به مشتریان ارائه کرد. امیدواریم بتوانیم بیشترین مقدار خدمات را با کمترین هزینه ارائه دهیم.

وی مطرح کرد: هدف مرکز فناوری این است خدماتی که در دانشگاه داده می گردد یکپارچه باشد. باید از ارائه خدمات جزیره ای جلوگیری گردد چرا که خدمات جزیره ای هم هزینه بر است و هم کار تخصصی بر روی آن انجام نشده است. باید از دوباره کاری و هزینه تراشی خودداری گردد.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی با ضروری دانستن اموزش در حوزه فناوری، گفت: کارکنان دانشگاه به وسیله آموزش می توانند با بسیاری از نرم افزار آشنا و از آن ها برای بهبود کار استفاده نمایند.

وی در انتها ابراز امیدواری کرد مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه بتواند ضمن جدی گرفتن آموزش، خدمات پایه ای و پیشرفته مناسبی به مشتریان این مرکز ارائه کند. بعلاوه از تصمیم گیری های جزیره ای و بدون نظر کارشناسی جلوگیری کند.

در ادامه مدیران پیشین مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیر پژوهشگاه و مدیر مرکز چاپ وانتشارات دانشگاه با ارائه گزارشی از فعالیت های اجرا شده در این مراکز برای مدیران نو آرزوی موفقیت در عرصه خدمت رسانی کردند.

در انتها مراسم با قدردانی از خدمات و کوشش های الماسی، موسوی رضوی و محمدعلی اسلامی، احکام مدیران نو ابلاغ شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1268

به "می توان متناسب با سیاست به علم جهت داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "می توان متناسب با سیاست به علم جهت داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید