وزارت علوم: دانشجویان یارانه غذا خواهند گرفت

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، هاشم داداش پور ضمن بیان این مطلب به برنامه نو وزارت علوم در حوزه تغذیه دانشجویی اشاره نمود و گفت: در حوزه تغذیه دانشجویی ما برنامه ای تحت عنوان الگوی تامین مالی تغذیه در سطح دانشگاه های کشور تدوین کردیم و با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و مشورت دانشگاه ها دنبال این هستیم که تحولی در حوزه مدیریت تغذیه دانشجویان صورت بدهیم.

وزارت علوم: دانشجویان یارانه غذا خواهند گرفت

به گزارش ایسنا؛ وی در ادامه تاکید نمود: یکی از گزینه های ما در تامین مالی تغذیه در سطح دانشگاه های کشور این است که بجای اینکه منابع در اختیار دانشگاه ها قرار بگیرد را در اختیار مصرف کنندگان یا همان دانشجویان قرار دهیم. یعنی منابع تغذیه دانشجویان که دولت به دانشگاه ها اختصاص می دهد را به مرور زمان به وسیله دانشگاه ها به دانشجویان بدهیم در عوض تنوع غذایی را به حداکثر برسانیم. به این ترتیب دانشجویان یارانه تغذیه دریافت خواهند کرد.

رییس سازمان امور دانشجویان خاطر نشان کرد: برنامه فوق در مورد تغذیه دانشجویان هنوز در مرحله آنالیز می باشد و به تصمیم قطعی در مورد عدد مربوط به تغذیه دانشجویان نرسیدیم.

داداش پور اضافه نمود: دولت در مجموع حدود 5 هزار و 200 میلیارد تومان بابت تغذیه دانشجویی به دانشگاه های کشور اعتبار تخصیص می دهد این عدد حدود 20 درصد از بودجه کل دانشگاه های کشور است. قرار شد ما نظامی طراحی کنیم که در آن سهم دانشجو، دولت و دانشگاه ها به گونه ای طراحی گردد که اولا دانشجویان بدانند چه مقدار منابعی در اختیارشان است و از طرفی ما نیز بتوانیم مشکل مربوط به تغذیه را حل کنیم؛ ضمن اینکه کوشش کنیم رضایتمندی دانشجویان در باب تنوع و کیفیت غذا افزایش یابد.

معاون وزیر علوم در مورد برنامه این وزارتخانه در حوزه اجاره بهای خوابگاه های دانشجویی نیز گفت: هنوز در این زمینه تصمیمی گرفته نشده است.

منبع: فرارو
انتشار: 4 مرداد 1402 بروزرسانی: 4 مرداد 1402 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1570

به "وزارت علوم: دانشجویان یارانه غذا خواهند گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت علوم: دانشجویان یارانه غذا خواهند گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید