پالایشگاه تبریز اخطار زیست محیطی دریافت کرد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: پالایشگاه تبریز به علت عدم رعایت ضوابط زیست محیطی و انتشار بوی نامطبوع، اخطار گرفت.

پالایشگاه تبریز اخطار زیست محیطی دریافت کرد

حسن عباس نژاد ضمن بازدید از کلیه خطوط فرآیندی این مجموعه، گفت: پایش های به عمل آمده و گزارشات مردمی واصله در خصوص انتشار بوی نامطبوع حاصل از متصاعد شدن ترکیبات مرکاپتان در اطراف پالایشگاه تبریز بوده و منشا آن، بروز مشکل فنی در خطوط مواصلاتی و نشتی در یکی از مخازن آن است.

وی اضافه کرد: ایرادات از نزدیک بررسی و بلافاصله اقدامات اصلاحی و تعمیرات لازم از سوی مدیریت فنی پالایشگاه انجام گرفت که در نهایت مشکل آلودگی ایجاد شده در حال مرتفع شدن است.

وی اضافه کرد: در این خصوص اخطاریه های لازم به مدیریت پالایشگاه در خصوص جلوگیری از حوادث مشابه صادر شد.

عباس نژاد اضافه کرد: با توجه به ماهیت فرآیند تولید صنایع نفتی بروز برخی حوادث و آلودگی های لحظه ای در اثر نقص فنی قابل پیش بینی نبوده که در موارد مشابه و بروز هر گونه آلودگی با توجه به پایش های مستمر شبانه روزی این اداره کل موارد احصا و اقدامات قانونی لازم معمول می شود.

وی گفت: قطعا باید جلوی آلودگی پالایشگاه تبریز گرفته شود و برای اجرای صحیح برنامه، اجرای طرح های کاهش اثرات زیست محیطی پالایشگاه تبریز ارائه شود.

وی ببا تاکید بر این که سیستم های سنجش آلودگی آنلاین حفاظت محیط زیست در پالایشگاه تبریز مستقر هستند، گفت: آلودگی و بوی نامطبوع متصاعد شده مطابق ضرب الا عجل معین شده برای پالایشگاه پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان به صورت شبانه از محله کوجووار بازدید و با اهالی گفت وگو کرده بود و امروز هم به همراه معاونت تخصصی و کارشناسان ذیربط از پالایشگاه تبریز بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 شهریور 1400 بروزرسانی: 26 شهریور 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1093

به "پالایشگاه تبریز اخطار زیست محیطی دریافت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پالایشگاه تبریز اخطار زیست محیطی دریافت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید