کوشش برای کاهش زمان پرداخت های بیمه ای فرهنگیان در امسال

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، تهران (پانا) - وزیر آموزش وپرورش با اشاره به این که مدیران مدارس؛ اصلی ترین عامل تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت هستند، اظهار کرد مأموریت ها و وظایف مدیران و معلمان در دوران کرونا سخت تر و پیچیده تر از دوران آموزش های حضوری شده است.

کوشش برای کاهش زمان پرداخت های بیمه ای فرهنگیان در امسال

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، صبح امروز محسن حاجی میرزایی در گفت وگوی مستقیم با مدیران مدارس استان قزوین؛ که به صورت ویدئوکنفرانس و در بستر شاد برگزار گردید، اظهار کرد: یکی از مهم ترین پیش نیازهای مدیریت و از وظایف مهم یک مدیر، ارزیابی از وضع موجود مجموعه مدیریتی خود، آنالیز موقعیت های قرارگیری و مشخص چشم اندازی برای رسیدن به مقصد و هدف نهایی است.

حاجی میرزایی توضیح داد: آموزش وپرورش ایران همیشه مسائلی داشته و از مسائل و مسائل عدیده ای رنج می برد، بعضی از این مسائل در طول زمان ماندگار و به صورت مزمن رسوب یافته است که مدیران امروز باید برای برطرف این چالش ها، تدبیر نمایند.

وی مهم ترین سرمایه آموزش وپرورش را نیروی انسانی برشمرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف بلند نظام تعلیم و تربیت، باید به منابع انسانی به عنوان اصلی ترین سرمایه خود اتکا کند. نیروی انسانی، باید از توانایی کافی برخوردار باشد و همیشه مورد سنجش قرار گیرد تا در صورت لزوم، توانایی های آن ها، ارتقا یابد.

وزیر آموزش وپرورش ادامه داد: برای ارتقای آموزش، گام هایی برداشته شد. و به همین دلیل، بسته های تحولی و یادگیری را برای 11 پایه تحصیلی تهیه، تدوین و اجرایی کردیم تا آموزش ها را ارتقا دهیم.

وی اضافه نمود: امروز با اطمینان می توان گفت؛ در حوزه آموزش شرایط بهتری نسبت به سال قبل داریم؛ بخش بزرگی از یک صد هزار نیروی آموزشی که علیرغم همکاری با آموزش وپرورش، سال ها بلاتکلیف و نگران استخدام خود بودند را مشخص تکلیف و استخدام کردیم و تعداد کمی هم که باقی مانده اند، تا خاتمه فصل بهار، استخدام خواهند شد.

اصلاح جهت جذب نیروی انسانی به آموزش وپرورش با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی

عضو کابینه تدبیر و امید بر اصلاح جهت جذب نیروی انسانی اشاره و اضافه نمود: ورود نیروی انسانی به آموزش وپرورش را اصلاح کردیم و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، هرکس می خواهد وارد آموزش وپرورش گردد، تنها از مبادی ورودی دو دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی می تواند اقدام و پس از کسب صلاحیت های معلمی وارد عرصه تعلیم و تربیت گردد.

وی به طرح رتبه بندی معلمان اشاره و بیان کرد: کوشش کردیم لایحه رتبه بندی معلمان را تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارسال کنیم و این مهم انجام شد و خوشبختانه فرآیند تصویب لایحه رتبه بندی معلمان از روز گذشته در مجلس شروع شده؛ امیدواریم با اجرای نظام رتبه بندی، معلمان کوششگر و توانمندتردر موقعیت های بهتری قرار گیرند.

وی ادامه داد: در راستای خانه دار شدن فرهنگیان نیز گام هایی در قالب مسکن فرهنگیان برداشتیم و این شرایط نسبت به سنوات گذشته، بهبود پیدانموده است، بنابراین در راستای مساعدت در تأمین آورده اول متقاضیان مسکن فرهنگیان، تسهیلاتی را در اختیار آن ها قراردادیم تا فرآیند خانه دار شدن فرهنگیان تسهیل گردد.

وزیر آموزش وپرورش در مورد بیمه فرهنگیان گفت: برای ارتقای شرایط بیمه فرهنگیان امسال گام هایی برداشتیم؛ تعدادی از شرکت های بیمه گر را دعوت کردیم و کوشش کردیم با توجه به میزان حق بیمه ای که از فرهنگیان دریافت می کنیم، بهترین خدمات بیمه ای را انتخاب و ارائه کنیم، همچنین کوشش شده زمان پرداخت های بیمه ای همکاران در امسال کاهش پیدا کند.

مدیران مدارس اصلی ترین عامل تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت هستند

وزیر آموزش وپرورش شرایط نیروی انسانی در آموزش وپرورش را بهتر از گذشته ارزیابی کرد و اضافه نمود: برنامه درسی، رکن اصلی تعلیم و تربیت است و نیازمند تحّول جدی است. هدف اصلی تعلیم و تربیت، انتقال دانش به افراد نیست بلکه ایجاد قدرت درک مسئله، تصمیم گیری، تعامل با دیگران، دفاع از ارزش ها و باورها و توانایی حل مسئله است؛ بنابراین، مصمم شدیم، گام هایی در این زمینه برداریم و بسته های یادگیری را برای 11پایه تحصیلی تهیه و ارائه کنیم.

عضو کابینه تدبیر و امید، اظهار کرد: بدون ارزیابی درست نمی توان به هدف رسید و یکی از چالش های نظام تعلیم و تربیت، ارزیابی و سنجش است، در این زمینه نیز گام های بلندی برداشتیم و مقررشد، مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، هرساله اطلاعاتی ارائه دهد تا بدانیم در چه موقعیتی قرار داریم.

وی با اشاره به بعضی توانایی های مدیران، اظهار کرد: مدیر باید قادر به حل مسئله باشد، باید هدفمند کارکنیم، تصمیمات سنجیده اتخاذ کنیم و آگاهانه کارها را به انجام برسانیم. پس باید عمیقاً به مفاهیم بیندیشیم و دانش تخصصی خود را توسعه دهیم.

حاجی میرزایی اظهار داشت: همه مجموعه تعلیم و تربیت، یک هدف را دنبال می نمایند و آن؛ رشد و بلوغ انسان است؛ بنابراین قبل از انجام مأموریت باید خودمان را رشد دهیم و اگر رشد و توسعه فردی نداشته باشیم، نمی توانیم دیگران را رشد دهیم.

اعتبارکار مجموعه تعلیم و تربیت به اعتبار مدیران آن بستگی دارد

وزیر آموزش وپرورش، مدیران مدارس را اصلی ترین عامل تحقق اهداف تعلیم و تربیت برشمرد و بیان کرد: مدیران مدارس اند که اهداف و خروجی برنامه های آموزش وپرورش را ترسیم می نمایند، اعتبار کار مجموعه تعلیم و تربیت، به اعتبار مدیران آن بستگی دارد.

وی ادامه داد: مدیر پیروز، مدیری است که با همه دانش آموزانش پیوند برقرار نموده و اطمینان دارد که حتی یک دانش آموزش از آموزش ها محروم نمانده است، لذا باید برای سربلند بیرون آمدن از این آزمون، پیوندهای خود را با معلمان، دانش آموزان و جامعه محلی، تقویت کنیم.

وزیر آموزش وپرورش گفت: ماه خاتمهی سال تحصیلی را می گذرانیم، باید حداکثر استفاده از این ماه را داشته باشیم و آموخته های دانش آموزان را آنالیز کنیم و اگر دانش آموزی عقب ماندگی درسی داشت، به جبران عقب ماندگی اش یاری کنیم.

عضو کابینه تدبیر و امید، توضیح داد: شبکه شاد و سایر رسانه ها نظیر تلویزیون و بسته های آموزشی، ابزاری در دست معلم است و مهم ترین موضوع در شرایط کنونی این است که مدیر مطمئن گردد، همه دانش آموزانش، آموزش ها را دریافت نموده اند.

حاجی میرزایی تدریس معلمان به صورت آموزش مجازی را بسیار سخت تر از آموزش حضوری آنان در مدرسه عنوان و گفت: در دوره شیوع کرونا، مأموریت مدیران و معلمان نه تنها کاهش نیافته بلکه سخت تر و پیچیده تر نیز شده است.

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به افزایش دو برابری سرانه مدارس در سال تحصیلی 1400-1399، اظهار کرد: اعتبارات مدارس را از 210میلیارد تومان در سال تحصیلی گذشته، به 420میلیارد تومان در امسال افزایش پیدا کرد. همچنین؛ بیش از200میلیارد تومان تجهیزات در اختیار هنرستان ها قراردادیم.

وی در خاتمه گفت: تمایل دارم مراتب قدرشناسی و تشکر عمیق خود را به همه مدیران و معلمان، اعلام کنم، هرچند شاکر حقیقی خداوند است و کوچک ترین خدمت را فراموش نمی کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 907

به "کوشش برای کاهش زمان پرداخت های بیمه ای فرهنگیان در امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای کاهش زمان پرداخت های بیمه ای فرهنگیان در امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید